Poczta_na_Dworcu_Centralnym_3.jpg Poczta_na_Dworcu_Centralnym_3.jpg

Poczta Polska otwiera placówkę pocztową na Dworcu Centralnym

Dzięki współpracy Poczty Polskiej z PKP S.A. klienci mogą od dziś korzystać z nowej placówki pocztowej na stołecznym Dworcu Centralnym. To pierwsza z placówek, które w tym roku zostaną otwarte dla warszawiaków. Następne powstaną m.in. w Wilanowie, Porcie Praskim i na Bemowie.

Z Dworca Warszawa Centralna korzysta rocznie ponad 20 mln pasażerów. Uruchomiając na jego terenie nową filię urzędu pocztowego, Poczta Polska umożliwia swoim klientom szybszą i wygodniejszą obsługę w trakcie podróży. Równocześnie placówka zlokalizowana jest w ścisłym centrum miasta, w sąsiedztwie biurowców, hoteli i galerii handlowych, co może przełożyć się na uzyskanie przez Pocztę Polską nowych klientów.

Placówka będzie świadczyła pełną paletę usług pocztowych oraz wybrane usługi umowne i finansowe we wszystkie dni tygodnia w godzinach 8:00-20:00. Dodatkowo filia została wyposażona w zestaw skrytek pocztowych, będzie również przyjazna dla osób niepełnosprawnych.

Otwarcie nowej placówki pocztowej na Dworcu Centralnym to kolejny przykład owocnej współpracy między dwiema strategicznymi spółkami państwowymi. Poczta Polska i PKP wychodzą naprzeciw oczekiwaniom milionów pasażerów kolei, którzy od dziś będą mogli dużo łatwiej i szybciej załatwić sprawę na poczcie w trakcie podróży. Poczta Polska będzie nadal rozbudowywała sieć swoich placówek, aby dostęp obywateli do szerokiego wachlarza usług pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych był coraz  powszechniejszy i wygodniejszy  mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Placówka na Dworcu Centralnym to pierwszy z dwunastu nowych punktów obsługi klienta, które Poczta Polska planuje otworzyć w Warszawie w 2019 roku. W stolicy powstanie jeszcze sześć placówek własnych (na Białołęce, Bemowie, dwie na Bielanach, w Porcie Praskim i w Wilanowie) oraz pięć agencji pocztowych (na Bemowie, Bielanach, Ursynowie i dwie na Woli). Spółka planuje też inwestycje i remonty w blisko 30 istniejących stołecznych placówkach.

Jednym z podstawowych celów Poczty Polskiej jest zapewnienie każdemu klientowi jak najlepszej dostępności naszych placówek i optymalnego poziomu obsługi. Nasza strategia zakłada rozwój sieci urzędów, filii i agencji pocztowych, zarówno na wsiach, jak i w dużych miastach.  Uruchomienie nowych punktów w Warszawie usprawni obsługę naszych klientów  mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej. Uruchamiamy nowe i przywracamy dawniej likwidowane placówki. Poczta wraca na Dworzec Centralny po czterech latach przerwy, aby obsługiwać pasażerów i warszawiaków  podkreśla Grzegorz Kurdziel.

Poczta stara się otwierać placówki w lokalizacjach atrakcyjnych dla klientów, w galeriach handlowych, przy urzędach. W styczniu br.  Poczta otworzyła swoją placówkę  na dworcu PKP Brzesko-Okocim.

─ Dworce zarządzane przez PKP S.A. zlokalizowane są przeważnie w bardzo atrakcyjnych miejscach: w centrach miast, w pobliżu licznych instytucji i punktów handlowych czy usługowych. Jednym z filarów strategii PKP S.A. jest zarządzanie nieruchomościami w taki sposób, aby czerpać z nich długoterminowe korzyści, min. poprzez wynajem powierzchni. Podstawową funkcją dworców jest i będzie obsługa pasażerów, jednakże obecność w naszych obiektach takich punktów jak kawiarnie, sklepy, saloniki prasowe, bary szybkiej obsługi czy właśnie placówki pocztowe stanowi dla pasażerów wartość dodaną – mówi Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A.

Obecnie Poczta Polska posiada w stolicy sieć 252 placówek pocztowych, w tym trzy czynne całą dobę i 27 dłużej niż do godziny 20:00. Dodatkowo w Warszawie funkcjonuje 15 samoobsługowych stref 24-godzinnych, w których można wygodnie nadać i odebrać listy oraz paczki, uzyskać informacje o aktualnym statusie przesyłki. W ostatnich trzech latach utworzono w Warszawie 24 nowe placówki, a zatrudnienie listonoszy wzrosło o 74 osoby.

─ Nowe placówki pocztowe w Warszawie otwieramy zarówno na rozwijających się osiedlach jak i w centrach handlowych oraz w miejscach, gdzie jest wielu klientów. Kolejne placówki otworzymy w tym roku w Wilanowie i w Porcie Praskim ─ mówi Marek Borowicz, dyrektor Regionu Sieci Poczty Polskiej w Warszawie.

W ubiegłym roku na terenie całego kraju Poczta Polska oddała do użytku 76 nowych placówek - zlokalizowanych zarówno w małych miejscowościach, jak też w aglomeracjach miejskich. W tym roku sieć placówek, zgodnie ze strategią spółki, nadal będzie się rozwijać. Istotnym elementem strategii jest też rewitalizacja i modernizacja funkcjonujących już placówek.

Załączniki

Poczta_na_Dworcu_Centralnym_1.jpg

Poczta_na_Dworcu_Centralnym_1.jpg

jpg 4,0 MB Pobierz
Poczta_na_Dworcu_Centralnym_2.jpg

Poczta_na_Dworcu_Centralnym_2.jpg

jpg 69,6 kB Pobierz
Poczta_na_Dworcu_Centralnym_3.jpg

Poczta_na_Dworcu_Centralnym_3.jpg

jpg 5,2 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.