Poczta Polska otwiera nowy rozdział cyfrowej transformacji. Zainteresowani: prawie 70 firm technologicznych
Poczta Polska rozpoczęła proces głębokiej modernizacji technologicznej. 18 listopada br. w warszawskiej centrali Spółki odbyło się pierwsze w historii wydarzenie pod nazwą IT Suppliers Day. To spotkanie z ponad 100 przedstawicielami blisko 70 firm technologicznych, telekomunikacyjnych i doradczych, które zainteresowane są udziałem w największym w ostatnich latach programie cyfryzacji spółki Skarbu Państwa. To początek budowy długoterminowych partnerstw, które pomogą spłacić dług technologiczny Poczty i zbudować nowoczesne usługi publiczne.
Wśród uczestników wydarzenia znaleźli się przedstawiciele firm technologicznych, IT, a także czołowych integratorów i firm wdrożeniowych. Spotkanie miało charakter otwarty, roboczy i konsultacyjny. Popłynął z niego jasny komunikat: Poczta Polska jest gotowa do cyfrowej transformacji.
– Poczta to jedna z największych instytucji w kraju, z ogromną infrastrukturą i dziesiątkami tysięcy użytkowników systemów IT, a więc partner o dużym potencjale biznesowym. Wchodzimy w etap intensywnej modernizacji technologicznej i poszukujemy partnerów, którzy pomogą wprowadzić ją na nowy poziom usług. Jesteśmy gotowi do innowacji, wdrożeń etapowych, współtworzenia rozwiązań oraz współpracy z najlepszymi. Wdrożyliśmy już bardziej przejrzyste, przewidywalne i przyjazne procedury zakupowe, z jasną komunikacją potrzeb i wymagań. Współpraca z Pocztą to dla wszystkich partnerów również szansa na to, by mieć wpływ na jakość infrastruktury krytycznej państwa - powiedział Sebastian Mikosz, prezes Zarządu Poczty Polskiej.
Nowe podejście do współpracy z rynkiem
W trakcie IT Suppliers Day zaprezentowano filary strategii IT, planowane projekty oraz nowy model współpracy zakupowej. Kluczowe zmiany to m.in. uproszczenie procedur, jasne zasady przetargowe oraz większa elastyczność w zakresie pilotaży i wdrożeń etapowych.
Poczcie Polskiej zależy na przejrzystych, przewidywalnych i partnerskich relacjach z dostawcami. Aby tak było, Spółka przebudowała i uprościła procedury zakupowe. Współpraca z rynkiem ma być oparta na zaufaniu, efektywności i wspólnej odpowiedzialności za sukces.
Już w najbliższych tygodniach ogłoszonych zostanie kilkanaście przetargów – m.in. na system HR, Contact Center, nowe rozwiązania infrastrukturalne oraz integrację systemów IT.
– Poczta to tysiące użytkowników, wielkoskalowa infrastruktura, setki procesów do cyfryzacji. Dla firm technologicznych to nie tylko klient, to przestrzeń realnego wpływu na funkcjonowanie państwa i usług publicznych – powiedział Paweł Raczyński, Prokurent Zarządu w obszarze IT, Dyrektor Departamentu Transformacji Cyfrowej Poczty Polskiej.
IT to nie wszystko
IT Suppliers Day to element znacznie szerszego procesu. Poczta Polska równolegle realizuje inwestycje w automatyzację logistyki, cyfryzację usług i usprawnienie procesów operacyjnych. W ramach Planu Transformacji rozpoczęto modernizację systemu sortowania przesyłek listowych, która obejmie sześć kluczowych lokalizacji w kraju. To projekt o dużej skali i strategicznym znaczeniu: ma zredukować koszty o nawet 100 mln zł rocznie, poprawić jakość doręczeń i wzmocnić zdolność operacyjną instytucji, która codziennie obsługuje miliony przesyłek.
Automatyzacja stanowi fundament nie tylko dla lepszej efektywności dzisiaj, ale również dla rozwoju e-Doręczeń i przyszłych usług cyfrowych – w modelu, który łączy bezpieczeństwo państwa z potrzebami klientów.