Prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz Prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz

Poczta Polska otwiera nowy rozdział cyfrowej transformacji. Zainteresowani: prawie 70 firm technologicznych

Poczta Polska rozpoczęła proces głębokiej modernizacji technologicznej. 18 listopada br. w warszawskiej centrali Spółki odbyło się pierwsze w historii wydarzenie pod nazwą IT Suppliers Day. To spotkanie z ponad 100 przedstawicielami blisko 70 firm technologicznych, telekomunikacyjnych i doradczych, które zainteresowane są udziałem w największym w ostatnich latach programie cyfryzacji spółki Skarbu Państwa. To początek budowy długoterminowych partnerstw, które pomogą spłacić dług technologiczny Poczty i zbudować nowoczesne usługi publiczne.

Wśród uczestników wydarzenia znaleźli się przedstawiciele firm technologicznych, IT, a także czołowych integratorów i firm wdrożeniowych. Spotkanie miało charakter otwarty, roboczy i konsultacyjny. Popłynął z niego jasny komunikat: Poczta Polska jest gotowa do cyfrowej transformacji.

 Poczta to jedna z największych instytucji w kraju, z ogromną infrastrukturą i dziesiątkami tysięcy użytkowników systemów IT, a więc partner o dużym potencjale biznesowym. Wchodzimy w etap intensywnej modernizacji technologicznej i poszukujemy partnerów, którzy pomogą wprowadzić ją na nowy poziom usług. Jesteśmy gotowi do innowacji, wdrożeń etapowych, współtworzenia rozwiązań oraz współpracy z najlepszymi. Wdrożyliśmy już bardziej przejrzyste, przewidywalne i przyjazne procedury zakupowe, z jasną komunikacją potrzeb i wymagań. Współpraca z Pocztą to dla wszystkich partnerów również szansa na to, by mieć wpływ na jakość infrastruktury krytycznej państwa - powiedział Sebastian Mikosz, prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Nowe podejście do współpracy z rynkiem

W trakcie IT Suppliers Day zaprezentowano filary strategii IT, planowane projekty oraz nowy model współpracy zakupowej. Kluczowe zmiany to m.in. uproszczenie procedur, jasne zasady przetargowe oraz większa elastyczność w zakresie pilotaży i wdrożeń etapowych.

Poczcie Polskiej zależy na przejrzystych, przewidywalnych i partnerskich relacjach z dostawcami. Aby tak było, Spółka przebudowała i uprościła procedury zakupowe. Współpraca z rynkiem ma być oparta na zaufaniu, efektywności i wspólnej odpowiedzialności za sukces.

Już w najbliższych tygodniach ogłoszonych zostanie kilkanaście przetargów – m.in. na system HR, Contact Center, nowe rozwiązania infrastrukturalne oraz integrację systemów IT.

Poczta to tysiące użytkowników, wielkoskalowa infrastruktura, setki procesów do cyfryzacji. Dla firm technologicznych to nie tylko klient, to przestrzeń realnego wpływu na funkcjonowanie państwa i usług publicznych – powiedział Paweł Raczyński, Prokurent Zarządu w obszarze IT, Dyrektor Departamentu Transformacji Cyfrowej Poczty Polskiej.

IT to nie wszystko

IT Suppliers Day to element znacznie szerszego procesu. Poczta Polska równolegle realizuje inwestycje w automatyzację logistyki, cyfryzację usług i usprawnienie procesów operacyjnych. W ramach Planu Transformacji rozpoczęto modernizację systemu sortowania przesyłek listowych, która obejmie sześć kluczowych lokalizacji w kraju. To projekt o dużej skali i strategicznym znaczeniu: ma zredukować koszty o nawet 100 mln zł rocznie, poprawić jakość doręczeń i wzmocnić zdolność operacyjną instytucji, która codziennie obsługuje miliony przesyłek.

Automatyzacja stanowi fundament nie tylko dla lepszej efektywności dzisiaj, ale również dla rozwoju e-Doręczeń i przyszłych usług cyfrowych – w modelu, który łączy bezpieczeństwo państwa z potrzebami klientów.

Załączniki

Prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz

Prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz

jpg 346,1 kB Pobierz
Prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz

Prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz

jpg 342,6 kB Pobierz
Paweł Raczyński, Prokurent Zarządu Poczty Polskiej w obszarze IT

Paweł Raczyński, Prokurent Zarządu Poczty Polskiej w obszarze IT

jpg 349,8 kB Pobierz
Paweł Raczyński, Prokurent Zarządu Poczty Polskiej w obszarze IT

Paweł Raczyński, Prokurent Zarządu Poczty Polskiej w obszarze IT

jpg 298,1 kB Pobierz
IT Suppliers Day w centrali Poczty Polskiej

IT Suppliers Day w centrali Poczty Polskiej

jpg 368,2 kB Pobierz
Prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz

Prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz

jpg 220,0 kB Pobierz
IT Suppliers Day w centrali Poczty Polskiej

IT Suppliers Day w centrali Poczty Polskiej

jpg 265,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.