Poczta Polska: Opłaty za przekazanie pieniędzy na rzecz powodzian trafią do poszkodowanych Poczta Polska: Opłaty za przekazanie pieniędzy na rzecz powodzian trafią do poszkodowanych

Poczta Polska: Opłaty za przekazanie pieniędzy na rzecz powodzian trafią do poszkodowanych

Opłaty pobierane od wpłat dokonanych w placówkach Poczty Polskiej na rzecz organizacji zajmujących się pomocą powodzianom trafią do potrzebujących. Spółka zdecydowała, że zostaną one przekazane organizacjom pożytku publicznego wspierającym poszkodowanych przez żywioł.

Poczta Polska jako spółka Skarbu Państwa pobiera opłaty od wpłat dokonywanych w jej placówkach. Kierownictwo Spółki podjęło jednak decyzję, by wszystkie środki pobrane w dniach od 16 do 30 września br. z tytułu opłat za wpłaty na rachunki bankowe organizacji pomagających powodzianom trafiły również do osób poszkodowanych.

Poczta Polska podejmuje szereg działań, które mają pomóc osobom poszkodowanym przez powódź. Spółka m.in. przyspieszyła doręczanie emerytur na terenach dotkniętych powodzią, aby zapewnić poszkodowanym przez żywioł seniorom dostęp do środków pieniężnych w tym jakże trudnym czasie.

– W tak ekstremalnej sytuacji ratowanie życia i dobytku są na pierwszym miejscu. Niezbędny jest też dostęp do gotówki. Zależy nam, by starsi obywatele zagrożeni powodzią lub już dotknięci skutkami klęski żywiołowej, mieli zapewniony dostęp do środków pieniężnych – podkreślił prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz.

Poczta Polska sukcesywnie uruchamia również zastępcze i mobilne punkty pocztowe dla mieszkańców terenów dotkniętych lub zagrożonych powodzią. W mobilnych punktach pocztowych można dokonywać przede wszystkim płatności i wypłat gotówki oraz zrealizować podstawowe usługi - jak nadanie listu czy paczki pocztowej. Dodatkowo są tam wypłacane świadczenia emerytalno-rentowe.

O miejscach działania zastępczych punktów pocztowych Spółka informuje na bieżąco za pośrednictwem strony www.poczta-polska.pl oraz w mediach społecznościowych.

Tak samo jak w przypadku innych klęsk żywiołowych, pandemii i sytuacji wyjątkowych, Poczta Polska uruchamia dodatkowe działania wspierające rząd i samorządy oraz pracowników Spółki. W porozumieniu z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa Spółka odpowiada na najpilniejsze potrzeby związane z dystrybucją brakujących produktów na zalanych terenach, udostępniając swoje możliwości logistyczne i magazynowe.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.