Poczta Polska operatorem wyznaczonym na kolejne 10 lat

Poczta Polska przez kolejne 10 lat będzie dostarczała bezpieczne usługi pocztowe dla wszystkich Polaków, pełniąc funkcję operatora wyznaczonego – Spółka wygrała konkurs organizowany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Oferta Poczty Polskiej uzyskała 210 na 220 możliwych punktów.

Operator wyznaczony to rozwiązanie wprowadzone przez dyrektywy pocztowe Parlamentu Europejskiego i Rady, aby państwo mogło wywiązać się ze swojego obowiązku wobec obywateli w zakresie dostępności do powszechnych usług pocztowych. Rozwiązanie to ma pogodzić liberalizację rynku pocztowego z dostępnością dla obywateli podstawowych usług o dobrym standardzie, świadczonych po  przystępnej cenie na terenie całego kraju i za granicą.

­

Taki wynik konkursu jest potwierdzeniem, że Poczta Polska jest dziś jedynym podmiotem, który w sposób skuteczny i bezpieczny może świadczyć usługi pocztowe na tych samych warunkach na terenie całego kraju. To sukces wszystkich Pocztowców, którzy skutecznie realizują nową strategią Spółki i którzy uwierzyli w możliwość przeprowadzenia skutecznych zmian. Dzięki temu Poczta Polska jest dziś silną i nowoczesna firmą – podkreśla Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej. – Nasza sieć placówek i solidni pracownicy, którzy zatrudniani są na umowach o pracę to gwarancja jakości i niezawodności. Jesteśmy dumni, że przez kolejną dekadę będziemy pełnić tę zaszczytną funkcję – dodaje Jerzy Jóźkowiak.

W świetle przepisów operator wyznaczony powinien posiadać sieć placówek i centrów rozdzielczych, które umożliwią ciągłe świadczenie usług pocztowych, czyli w praktyce - dostarczanie i odbieranie korespondencji co najmniej pięć dni w tygodniu. Do usług powszechnych zalicza się doręczanie listów do 2 kg, paczek do 10 kg (20 kg w obrocie zagranicznym) i przesyłek dla niewidomych. Ponadto operator wyznaczony powinien być gotowy do wykonywania zadań na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa i porządku publicznego. Nie bez znaczenia jest tu kwestia zapewnienia przez operatora wyznaczonego dostępu do właściwej obsługi osób z niepełnosprawnościami np. poprzez przyjmowanie od nich przesyłek w miejscu zamieszkania, doręczania przesyłek bezpośrednio do mieszkań, a nie do skrzynek oddawczych.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.