Listonoszka.jpg Listonoszka.jpg

Poczta Polska ogłosiła przetarg na środki ochrony osobistej dla swoich pracowników

Największy pracodawca w kraju ogłosił przetarg na kilka milionów środków ochrony osobistej dla pracowników. Dla 80 tys. pocztowców, z których większość obsługuje na co dzień klientów, potrzeba setek tysięcy maseczek i żeli do dezynfekcji rąk oraz miliony rękawiczek. Spółka od początku pandemii koronawirusa podejmuje szereg działań, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa tysięcy pocztowców oraz klientów. 

W ramach ogłoszonego przetargu, Poczta Polska planuje kupić 400 tys. maseczek wielokrotnego użytku. Dodatkowo pracownicy Spółki potrzebują 10 mln rękawiczek jednorazowych, 60 tys. przyłbic ochronnych oraz 5 mln wkładów filtrujących do wcześniej zakupionych maseczek. Spółka też chce zakupić w przyszłym roku 600 tys. żeli do dezynfekcji rąk w podręcznych opakowaniach oraz tysiące litrów płynów do dezynfekcji powierzchni.  

- Bezpieczeństwo klientów i pracowników jest dla nas najwyższą wartością, dlatego tak ważne jest dla nas sukcesywne zaopatrywanie naszych placówek w niezbędne środki ochrony. Pomimo pandemii nasze placówki i sortownie pracują, a listonosze oraz kurierzy doręczają dziennie kilka milionów listów i paczek – podkreśla Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej. 

Spółka, będąca największym pracodawcą w kraju, od początku trwania epidemii na bieżąco zaopatruje pocztowców w środki ochrony osobistej. Ostatnim zakupem było 100 tys. maseczek wielokrotnego użytku z wkładem filtrującym, które w pierwszych dniach października trafiły do pracowników Poczty w całym kraju. Dotychczas Spółka kupiła ponad milion maseczek różnego typu, 13,5 mln par jednorazowych rękawiczek oraz blisko 900 tysięcy litrów płynów do dezynfekcji rąk i 41 tys. sztuk płynów do dezynfekcji powierzchni. Pocztowcy otrzymali także ponad 81 tys. przyłbic. Środki te pomagają bezpiecznie obsługiwać klientów.  

Aby zwiększyć poczucie bezpieczeństwa, pocztowcy przypominają klientom, jak ważne jest zachowywanie prawidłowego dystansu i przestrzeganie wszystkich rygorów sanitarnych. Klienci korzystający z usług w placówkach pocztowych powinni zachować nie tylko bezpieczną odległość, ale także mieć zasłonięte nos i usta. 

Oprócz tego w pocztowych placówkach zainstalowano 5,8 tys. przesłon, a w sortowniach przesyłek przeprowadzono dodatkowo blisko 460 dezynfekcji. Działania te prowadzone są cyklicznie zarówno w sortowniach regionalnych, jak też pomocniczych. 

Załączniki

Listonoszka.jpg

Listonoszka.jpg

jpg 383,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.