teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska oficjalnym partnerem strategicznym ds. logistyki ŚDM Kraków 2016

Kilkaset tysięcy plecaków pielgrzyma oraz ponad 2,5 miliona publikacji książkowych zostanie dostarczonych przez Pocztę Polską w czasie Światowych Dni Młodzieży w Krakowie. Poczta Polska zajmie się także dystrybucją identyfikatorów i talonów żywnościowych dla pielgrzymów.

Poczta Polska otrzymała tytuł Partnera Strategicznego Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016. W piątek 17 czerwca podpisano porozumienie pomiędzy Pocztą Polską a Komitetem Organizacyjnym ŚDM. Na spotkaniu przedstawiono szereg działań, jakie Poczta podejmuje podczas ŚDM. Jest to m.in. dystrybucja 625 tys. plecaków pielgrzyma do ponad 500 lokalizacji na terenie woj. małopolskiego, śląskiego i świętokrzyskiego. Cześć przesyłek trafi do Centrów Informacyjnych oraz kilkudziesięciu hoteli na terenie Krakowa. Następnie plecaki wraz z wyposażeniem zostaną przekazane zarejestrowanym uczestnikom ŚDM.

Obecnie Poczta Polska dystrybuuje do Parafialnych Komitetów Organizacyjnych publikacje książkowe, przewodniki dla pielgrzymów, identyfikatory i ponad 6,5 mln talonów żywnościowych. Poczta Polska we współpracy z organizatorami ŚDM przygotuje również  25 tys. pakietów dla Wolontariuszy ŚDM oraz zabezpieczy ich dystrybucję do wskazanych lokalizacji na terenie całego woj. małopolskiego. Pakiety dla wolontariuszy będą zawierały materiały niezbędne do pełnego uczestnictwa w uroczystościach oraz talony żywnościowe.

Poczta Polska przygotowała także dla uczestników ŚDM specjalne punkty pocztowe, które  znajdować się będą w strategicznych lokalizacjach wydarzeń, np.: w Sanktuarium Jana Pawła II, Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy polach gastronomicznych. W każdym z miejsc dostępne będą skrzynki pocztowe, wydawnictwa, oraz przygotowane specjalnie dla pielgrzymów znaczki i karty pocztowe.

Światowe Dni Młodzieży odbędę się w Krakowie w dniach od 26 do 31 lipca. W systemie rejestracji pielgrzymów zgłosiło się ponad 570 tysięcy osób ze 185 krajów.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.