Poczta Polska oferuje uczniom wyprawkę szkolną i lektury
Długopisy, temperówki, kredki i zeszyty – to najczęściej wybierane przez klientów Poczty Polskiej artykuły, jakie znalazły się w sezonowej ofercie. W ramach akcji „Szkoła” wyprawkę szkolną można kupić w placówkach pocztowych do końca października 2018 roku, a lektury szkolne są dostępne przez cały rok
Spośród wprowadzonych w lipcu do sprzedaży 150 artykułów dla uczniów największą popularnością cieszą się długopisy zarówno tradycyjne jak i ścieralne. Chętnie kupowane są także kredki dwustronne oraz podwójne temperówki, kołonotatniki, notesy oraz zeszyty. Klienci często wybierają też produkty dla przedszkolaków, tekturowe książeczki, książeczki z naklejkami oraz kolorowanki.
Oprócz szkolnej oferty sezonowej w placówkach pocztowych dostępny jest przez cały rok szeroki wybór artykułów piśmienniczych i biurowych oraz książek, w tym lektur szkolnych. Piątkę najpopularniejszych lektur stanowią: „Zemsta” Aleksandra Fredry, „Wiersze dla dzieci” Juliana Tuwima, „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego, „Ania z Zielonego Wzgórza” Lucy Maud Montgomery oraz „Dziady” Adama Mickiewicza. W pocztowych placówkach można też kupić słowniki, atlasy, repetytoria oraz przykładowe testy egzaminacyjne.
– Naszą ofertę kierujemy głównie do mieszkańców małych miejscowości i wsi, gdzie nie ma ani sklepów papierniczych, ani księgarń. Dzięki temu, że mamy placówki pocztowe w każdej polskiej gminie docieramy do szerokiej grupy odbiorców – mówi Marta Piekarczyk dyrektor Wydziału Zarządzania Działalnością Handlową. – Wyprawka szkolna to oferta sezonowa, jej sprzedaż będzie prowadzona do końca października. Spodziewamy się wzrostu zakupów zeszytów, bloków rysunkowych i piórników w pierwszych dniach września – dodaje.
Dostępność wydawnictw w placówkach pocztowych można sprawdzić na portalu poczyta.pl. W internecie można bezpłatnie zamówić wybraną książkę i odebrać we wskazanej placówce, po maksymalnie dwóch dniach.
Przychody Poczty Polskiej z działalności handlowej systematycznie rosną od kilku lat. W ubiegłym roku wartość sprzedaży towarów handlowych kształtowała się na poziomie 400 mln zł. W pierwszym półroczu br. spółka odnotowała wzrost przychodów w porównaniu do osiągniętych w pierwszym półroczu 2017 roku, szczególnie wzrosła sprzedaż napojów i słodyczy oraz gier i zabawek. Rośnie też sprzedaży wydawnictw w placówkach pocztowych. Konsekwentnie realizowana jest strategia sprzedażowa, kładąca nacisk na ofertę przede wszystkim produktów pocztowych, takich jak koperty oraz pocztówki, artykułów piśmienniczych, wydawnictw, ale także słodyczy i napojów, produktów upominkowych i artykułów sezonowych.