przesyłka paletowa przesyłka paletowa

Poczta Polska: oferta promocyjna na przesyłki paletowe do Czech i Słowacji

Poczta Polska rozpoczęła akcję promocyjną dla usługi nadawania przesyłek paletowych z Polski do Czech i Słowacji. Do 30 kwietnia klienci mogą skorzystać z oferty specjalnej. Cena przesyłek jest zależna od wagi palet i odległości pomiędzy miejscem nadania i doręczenia. Promocja dotyczy przesyłek drobnicowych do 6 miejsc paletowych, o masie do 3 tys. kg.

Według badania[1] przeprowadzonego na zlecenie Poczty Polskiej, rynek międzynarodowych przewozów drobnicowych w Polsce osiągnął w roku 2021 wartość 12,8 mld zł. Działający na polskim rynki przewoźnicy przewieźli łącznie 38 mln palet. Na przestrzeni lat 2018-2021, ten rynek rósł w tempie 22,9% rocznie. Było to wynikiem wzrostu eksportu Polski do krajów sąsiednich Unii Europejskiej, głównie do Niemiec oraz Czech, Francji, Włoch, Holandii, a z krajów spoza UE - do Wielkiej Brytanii. Podobnie przedstawia się mapa tras przewozów paletowych realizowanych przez Pocztę Polską, przy czym największa liczba transportowanych za pośrednictwem Spółki przesyłek zagranicznych paletowych trafia do Niemiec.

– Zgodnie ze strategią średnioterminową Poczty Polskiej, usługi logistyczne są jednym z trzech kierunków strategicznych rozwoju firmy, obok usług kurierskich i cyfrowych. W zglobalizowanym świecie i przy rosnącym systematycznie eksporcie chcemy zapewnić naszym klientom możliwość wygodnego nadawania towarów nie tylko na rynku krajowym, ale również międzynarodowym, w jeszcze atrakcyjniejszych cenach – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

Poczta Polska systematycznie poszerza portfel klientów w zakresie oferty logistycznej, w ramach której realizuje usługę Przesyłka Paletowa  – krajowa i zagraniczna. Wśród kontrahentów Spółki znajdują się międzynarodowe koncerny, rodzime spółki należące do Skarbu Państwa oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Celem Poczty Polskiej jest systematyczny wzrost przychodów w tym obszarze oraz osiągnięcie pozycji wśród liderów logistyki drobnicowej.

Międzynarodowa Przesyłka Paletowa to usługa świadczona do kilkunastu krajów w Europie. Polega ona na przewozie spakowanych towarów, umieszczonych na palecie (lub innej jednostce ładunkowej) lub towarów niespaletyzowanych, z miejsca odbioru do miejsca doręczenia, za pośrednictwem drobnicowej sieci logistycznej. Usługa umożliwia przesyłanie artykułów o niskiej i średniej wartości, m.in. takich jak: AGD, materiały budowlane, części zamienne czy elementy metalowe.

 

[1] Wymiarowanie polskiego rynku TSL w zakresie transportu drogowego ładunków i analiza trendów ze szczególnym uwzględnieniem ładunków drobnicowych – badanie przeprowadzone przez firmę Radosław Małkiewicz Parcel Supply Chain Expert na zlecenie Poczty Polskiej S.A. lipiec 2022 r.

Załączniki

przesyłka paletowa

przesyłka paletowa

jpg 357,2 kB Pobierz
flota samochodowa Poczta Polska

flota samochodowa Poczta Polska

jpg 2,3 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.