Poczta Polska   Odbiór w Punkcie   Poczta Polska   Odbiór w Punkcie

Poczta Polska odnotowuje wzrost wolumenów paczek

Liczba paczek w pierwszym półroczu tego roku osiągnęła w niektórych tygodniach wolumeny na poziomie ubiegłorocznego szczytu świątecznego. Coraz większą popularnością cieszy się Odbiór w Punkcie.

Z danych Poczty Polskiej wynika, że wolumen przesyłek, który trafił do sieci Odbiór w Punkcie w pierwszych czterech miesiącach tego roku przekroczył połowę wolumenu osiągniętego w całym 2018 roku. W samym kwietniu 2019 roku dynamika wyniosła 242% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.  – Z miesiąca na miesiąc potwierdza się, że Polacy kupują coraz częściej i robią więcej zakupów przez internet. Coraz bardziej cenią sobie funkcjonalność, jaką oferujemy im w ramach usługi Odbiór w Punkcie. Dzięki niej klienci sami decydują kiedy i gdzie odbiorą swoją paczkę – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Poczta Polska jest partnerem najczęściej wybieranej przez Polaków internetowej platformy handlowej – Allegro.pl. W sierpniu ubiegłego roku została uruchomiona  nowa usługa - Allegro Smart!.  Obecnie usługą Allegro Smart! objętych jest ok 60 milionów, czyli ponad połowa ofert na Allegro. Wystarczy, że klient dokona zakupu za min. 40 zł od jednego sprzedającego, którego oferty objęte są tym programem, a otrzyma darmową dostawę do wybranego punktu odbioru wybranego spośród ponad 11,6 tys. lokalizacji. Dodatkowo klienci korzystający z Allegro Smart! odstępujący od zakupu mogą skorzystać z bezpłatnego zwrotu przesyłki. Wprowadzenie usługi wpłynęło na zwiększenie liczby zakupów: klienci korzystający z Allegro Smart! kupują ok 6 razy częściej niż inni klienci.

Sieć Odbiór w Punkcie Poczty Polskiej to już 11,6 tys. lokalizacji, które tworzą placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, kioski i saloniki prasowe Ruchu oraz Żabka.  –  Nasi klienci są coraz bardziej zabiegani i szukają szybkich, gotowych rozwiązań, ułatwiających codzienne życie. Żabka odpowiada na ich potrzeby. W ponad 5,7 tys. naszych sklepach można kupić kanapkę na śniadanie, wypić kawę czy też nadać przesyłkę. Od początku roku w naszej sieci obsłużyliśmy o 260 % więcej paczek Poczty Polskiej niż w całym 2018 r., a ich liczba stale rośnie. Klienci korzystają z tej usługi doceniając bardzo dobre lokalizacje naszych sklepów m.in. w centrach miast, biurowcach, czy metrze oraz dogodne godziny otwarcia. Dzięki Żabce mogą odebrać paczkę w drodze do pracy czy domu i poświęcą na to średnio tylko 35 sekund – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.

W ramach rozbudowy sieci, Poczta Polska sukcesywnie oddaje do użytku automaty paczkowe, z których można odebrać przesyłkę w samoobsługowych strefach 24h w placówkach pocztowych oraz w sklepach Biedronka. Do końca października klienci spółki będą mieli do dyspozycji 200 tego typu maszyn na terenie całego kraju.

Punkty odbioru i urządzenia samoobsługowe to jedna z najchętniej wybieranych metod dostawy przez klientów e-sklepów. Wśród głównych zalet usługi Odbiór w Punkcie wymieniają przede wszystkim wysoką skuteczność doręczeń (przesyłki czekają na odbiór minimum 7 dni bez dodatkowych opłat), elastyczne godziny odbioru (możliwość zgłoszenia się po przesyłkę w późnych godzinach wieczornych oraz w weekendy), a także wygodę.

 

 

 

 

 

 

 

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.