BLIK - Biuro Prasowe BLIK - Biuro Prasowe

Poczta Polska odnotowuje stałe wzrosty płatności bezgotówkowych

W sieci Poczty Polskiej odnotowujemy obecnie stały trend wzrostowy operacji bezgotówkowych. W 2021 r. klienci Poczty Polskiej wykonali w placówkach pocztowych i u kurierów ponad 26 mln transakcji bezgotówkowych. Ta forma płatności okazała się wygodnym i bardzo bezpiecznym rozwiązaniem w warunkach pandemii.

Płatności bezgotówkowe cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów realizujących zakupy w placówkach pocztowych oraz dokonujących płatności za przesyłki za pobraniem u kurierów.

Klienci Poczty Polskiej pozytywnie oceniają możliwość płatności kartami i BLIK. Porównując ilość transakcji w 2021 r. do 2020 r. to płatności mobilne w całej sieci wzrosły o ponad 97%, a płatności kartami o 8%. Natomiast u kurierów zaobserwowaliśmy istotny wzrost transakcji kartami w porównaniu rok do roku o 14%. Udostępnione płatności bezgotówkowe wpływają na komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską oraz przyspieszają obsługę klientów odbierających paczki.

– Oferta nowoczesnych i różnorodnych płatności bezgotówkowych pozwoli nam skutecznie rywalizować o klientów na rynku e-commerce. Poczta Polska zwraca szczególną uwagę na rozwiązania bezpieczne i wygodne. W placówkach pocztowych na terenie całego kraju realizowanych jest codziennie kilkaset tysięcy bezgotówkowych transakcji płatniczych. Chcemy by korzystający z nich klienci mogli cieszyć się jak największą wygodą oraz dostępnością nowoczesnych i przyjaznych rozwiązań płatniczych – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska rozwija udostępnianie płatności bezgotówkowych w sieci placówek. Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci Poczty mogą skorzystać z szerokiego wachlarza usług m.in.: płatności w walucie karty DCC, wypłaty gotówki (do 5000 zł), doładowania telefonów komórkowych, cash-back czy kodów Paysafecard.

Załączniki

Płatności bezgotówkowe PP

Płatności bezgotówkowe PP

png 613,2 kB Pobierz
placówka PP

placówka PP

jpg 128,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.