Poczta Polska: Odbiór w PUNKCIE paczek z Internetu rośnie o ponad 200 proc.
"Odbiór w PUNKCIE” to wygodne rozwiązanie, które coraz częściej wybierają kupujący w sieci. Poczta Polska zanotowała w I kwartale 2016 r. wzrost o ponad 200 proc. tej formy odbioru przesyłek w placówkach pocztowych i stacjach ORLEN w porównaniu do tego samego okresu w 2015 roku.
Obecnie wszyscy operatorzy zorientowani na eCommerce rozwijają sieć punktów odbioru: są to placówki własne, partnerskie, jak i urządzenia samoobsługowe. Działania Poczty Polskiej wpisują się w ten trend. Sklepy internetowe, czyli nadawcy przesyłek, przy wyborze operatora kierują się kompleksowością usług. Poczta Polska ma obecnie największą na rynku sieć do odbioru produktów zakupionych w sieci. Klienci mogą wybrać dogodne miejsce odbioru spośród ponad 4100 placówek pocztowych, ale także w prawie 1000 stacjach paliw ORLEN. W sumie, sieć Poczty Polskiej w opcji Odbiór w PUNKCIE obejmuje łącznie ponad 5 100 punktów (placówki Poczty Polskiej i stacje paliw ORLEN), spośród których niemal 20% stanowią punkty całodobowe.
Bo taniej, łatwiej i bliżej
Nowe możliwości odbioru przesyłek w punktach Poczty Polskiej i w sieci stacji paliw ORLEN to wynik rosnącej popularności tego rozwiązania wśród kupujących w Internecie. Klienci chętniej wybierają tę opcję, zamiast dostawy bezpośrednio do domu lub pracy, ponieważ sami chcą decydować o miejscu i czasie odbioru przesyłki.
– Dla eKupującego to możliwości odebrania przesyłki w wybranym miejscu, czasie i przede wszystkim przy okazji codziennych czynnościI: po drodze z domu czy pracy. Dla eSprzedającego oznacza ofertę dostawy dopasowaną do potrzeb klientów, co powoduje mniejszą liczbę porzuconych koszyków. W zakresie możliwości form dostawy przesyłki posiadamy najszerszą ofertę na rynku - kurier/placówka pocztowa/Orlen/automat pocztowy (pilotaż), którą stale poszerzamy. Dodatkowo dzięki współpracy z Pocztą Polską eSprzedający otrzymuje pełną obsługę logistyczną na terenie całej Polski, również na terenach trudno dostępnych dla innych przewoźników – mówi Rafał Pietrwalski, odpowiedzialny za Ecommerce w Poczcie Polskiej. Oprócz wygody, istotne znaczenie ma też cena takiej usługi, która z reguły jest niższa od dostawy bezpośrednio do odbiorcy.
Dostawy do punktów odbioru dynamicznie rosną
Poczta Polska notuje bardzo dynamicznie rosnącą liczbę paczek dostarczanych do punktów odbioru. I kwartał 2016 to o ponad 200 procent paczek więcej niż w I kwartale 2015 roku. Już ponad 5 proc wszystkich paczek obsługiwanych przez Pocztę Polską jest wybieranych przez klientów w serwisie „Odbiór w Punkcie”. – Chcemy, aby ten trend się umacniał. Dlatego jeszcze w tym roku udostępnimy nowe lokalizacje odbioru i dodamy rozwiązania online jeszcze bardziej upraszczające sposób korzystania z tej opcji odbioru. Nowe lokalizacje to podążanie za wygodą eKupujących – podkreśla Rafał Pietrwalski z Poczty Polskiej. Poczta Polska niedawno udostępniła gotową mapę lokalizacji z punktami odbioru, którą sklepy internetowe mogą wdrożyć na swoich stronach. Klient w momencie składania zamówienia w prosty sposób wybiera miejsce odbioru przesyłki spośród ponad 4100 placówek pocztowych i prawie 1000 stacji ORLEN.
Badanie: Kto korzysta z Odbioru w PUNKCIE?
Odbiór w punkcie jest najlepiej znaną (72%) usługą związaną z odbiorem przesyłek według deklaracji badanych - to wnioski z badania PMR Consulting Research dotyczącego znajomości i sposobu korzystania z usług pocztowych przez klientów placówek pocztowychna zlecenie Poczty Polskiej.
Większość respondentów dobrze ocenia Pocztę Polską w kwestii odbioru i nadania paczek. Lokalizacja, cena oraz wygoda nadania to najważniejsze czynniki decydujące o wyborze Poczty Polskiej. Z jej usług paczkowych korzystają przede wszystkim osoby aktywne zawodowo, z wykształceniem wyższym lub średnim. Około 60% korzystających z usług paczkowych stanowią osoby poniżej 40 roku życia.
Badanie PMR Consulting Research, grudzień 2015, grupa badanych: 8155 osób.
Więcej: obsluga-wysylek/odbior-w-punkcie