Poczta Polska Ochrona rocznie konwojuje miliardy złotych
Poczta Polska Ochrona rocznie konwojuje miliardy złotych
Wśród klientów Poczty Polskiej z branży finansowej, korzystających z usług logistyki gotówki znajdują się m.in. PKO BP, Bank Gospodarstwa Krajowego i Alior Bank. W badaniu jakości usług 99% ankietowanych odpowiedziało, że jest zadowolonych ze współpracy z Pocztą, a jako jej główne atuty wskazali poczucie bezpieczeństwa oraz terminowość.
Pion Poczta Polska Ochrona działa w strukturach Poczty Polskiej i zajmuje się nie tylko przewozem pieniędzy, ale także obsługą bankomatów i wpłatomatów oraz ochroną obiektów. W ramach tego obszaru działalności firmy zatrudnionych jest ok. 3 tys. kwalifikowanych pracowników ochrony, z czego większość ma uprawnienia na posiadanie broni. Mają oni do dyspozycji blisko 500 specjalistycznych pojazdów przystosowanych do przewozu wartości. Poczta Polska w zakresie obsługi gotówki świadczy i oferuje usługi podmiotom zewnętrznym, zarówno biznesowym jak i instytucjonalnym, takim jak np.: instytucje państwowe, spółki skarbu państwa, instytucje samorządowe, duże sieci handlowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Rocznie przewozi w specjalistycznych konwojach miliardy złotych gotówki i jest w gronie liderów rynku logistyki gotówki.
Dynamika wzrostu przychodów z usług świadczonych przez PPO kształtuje się w ostatnich latach na poziomie blisko 10% rok do roku. – Nasza strategia zakłada wzrost udziału w rynku logistyki gotówki i ochrony, a co za tym idzie wzrost przychodów z tych usług. Dziś Poczta Polska to nie tylko placówka pocztowa, gdzie można wysłać list, czy nadać przesyłkę. Dostosowujemy się do dynamicznie rozwijającego się rynku i szukamy dodatkowych źródeł przychodu – podkreśla prezes Zarządu Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.
Pion Poczta Polska Ochrona specjalizuje się także zarówno w ochronie osób i mienia jak i zabezpieczeniu technicznym poprzez montaż, naprawę, konserwację i monitoring elektronicznych systemów zabezpieczeń. Obecnie obejmuje ochroną i zabezpieczeniem blisko 4,7 tys. obiektów, w tym obiektów podlegających obowiązkowej ochronie, obiektów zakwalifikowanych do infrastruktury krytycznej Państwa, budynków Poczty Polskiej oraz magazynów i pomieszczeń do przechowywania amunicji.
W ubiegłym roku firma IQS przeprowadziła badania dotyczące satysfakcji z usług PPO. Wzięło w nim udział ponad 300 punktów handlowych zlokalizowanych na terenie całej Polski. Z danych wynika, że główne atuty PPO to: poczucie bezpieczeństwa powierzonej gotówki oraz terminowość świadczonej usługi. 99% ankietowanych jest zadowolonych ze współpracy z Pocztą Polską S.A, przy czym im dłuższe doświadczenie w korzystaniu z usług PPO, tym większy odsetek bardzo zadowolonych Klientów. Co więcej, zdecydowana większość ponownie wybrałaby Pocztę Polską. 83% ankietowanych wskazało, że w zdecydowanej większości konwojenci Poczty Polskiej zawsze terminowo realizują usługę. Zdaniem respondentów, Poczta Polska realizuje usługi w zakresie obsługi gotówki na wysokim i bardzo wysokim poziomie, a 21% Klientów uważa, że w ciągu ostatniego roku jakość osiągnęła jeszcze wyższy poziom.