obslug adofinansowania obslug adofinansowania

Poczta Polska obsługuje wnioski dofinansowania do zakupu telewizorów i dekoderów

W związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej, Poczta Polska obsługuje wnioski o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego. Od 30 marca br. dofinansowanie do zakupu odbiorników cyfrowych uzależnione jest od rodzaju odbiornika i wynosi 250 zł w przypadku telewizora i 100 zł w przypadku dekodera.

Zmiana sposobu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej, wiąże się z dostosowaniem odbiorników do nowych wymagań zapewniających standard odbioru telewizji naziemnej w wersji DVB-T2/HEVC. Oznacza to, że użytkownicy starszych typów telewizorów muszą dokonać zakupu urządzenia umożliwiającego odbieranie nowego sygnału.

Dotychczas wsparcie gospodarstw domowych w ponoszeniu kosztów związanych z zakupem nowego urządzenia wynosiło 100 zł. Jak piszemy wyżej, od końca marca wynosi ono 100 zł lub 250 zł. Zmiana ta nie ma wpływu na sposób składania wniosków.  Specjalny kod w postaci wydruku, przekazany przez pracownika Poczty Polskiej jest podstawą do  otrzymania dofinansowania w wysokości uzależnionej od rodzaju kupowanego sprzętu. Wnioski można składać we wszystkich urzędach i filiach pocztowych (bez agencji pocztowych).

Ważne! Dotychczas przydzielone kody, które nie zostały jeszcze zrealizowane mogą być wykorzystane zarówno jako dofinansowanie 250 zł do zakupu telewizora albo 100 zł do zakupu dekodera.

Zakup odbiorników jest możliwy już w ponad 2600 punktów sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce: https://dvbt2.gov.pl/wyszukiwarka

W Polsce przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC odbywa się regionalnie, w czterech etapach. Pierwsze przełączenia rozpoczęły się  28 marca w województwach dolnośląskim i lubuskim. Ostatnie przełączenie nastąpi 27 czerwca.

 

Załączniki

obslug adofinansowania

obslug adofinansowania

png 635,3 kB Pobierz
obsluga dofinansowaniai (2)

obsluga dofinansowaniai (2)

png 432,5 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.