teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: obsługa sądów i prokuratur w liczbach – dane za rok 2013

W 2013 roku Poczta Polska dostarczyła prawie 58,9 mln przesyłek sądowych i prokuratorskich i ponad 55,6 mln potwierdzeń ich odbioru. Oznacza to, że średnio każdego miesiąca do odbiorców docierało 4,9 mln przesyłek.

Listów poleconych: wysłano 57,6 mln sztuk, listów zwykłych: 1 mln sztuk. Paczek pocztowych i przesyłek kurierskich: 250 tys. sztuk.

Terminowość przesyłek poleconych

Najważniejszy dla polskiego wymiaru sprawiedliwości jest list polecony. To w ten sposób wysłana jest większość korespondencji sądowej, w tym wezwania i wyroki, postanowienia oraz inne typy rozstrzygnięć. Dlatego ważne by ten rodzaj korespondencji docierał do odbiorców szybko i pewnie. Według powadzonego na bieżąco przez Pocztę Polską elektronicznego monitoringu terminowości dostarczania przesyłek, w 2013 roku, 96 proc. przesyłek poleconych dotarło do adresata w ciągu trzech dni roboczych od momentu nadania.

Reklamacje w zakresie obsługi sądów i prokuratur

Z 57,6 mln listów poleconych dostarczonych w 2013 roku dla sadów i prokuratury uzasadnione reklamacje dotyczyły 3564 przesyłek poleconych, oznacza to, że średnio każdego miesiąca składanych było 297 uzasadnionych reklamacji. W 2013 roku Sąd Rejonowy Lublin-Zachód (tzw. e-sąd) wysłał około 2,2 mln listów poleconych, czyli około 183 tys. listów miesięcznie. Na tę liczbę wniesiono łącznie 432 uzasadnione reklamacje (średnio 36 miesięcznie).

Aby usprawnić wymianę informacji pomiędzy sądami, prokuraturami a Pocztą Polską wprowadzono także szybką elektroniczną formę wymiany informacji o przesyłkach, dotyczących zapytań o status realizacji usługi.

Działalność Poczty Polskiej w 2013 roku w liczbach

  • listy ogółem: 1,36 mld sztuk, w tym:
  • listy zwykłe: 905 mln sztuk
  • listy polecone: 455 mln sztuk
  • paczki i przesyłki kurierskie: 44 mln sztuk
  • reklamacje uzasadnione w obszarze krajowych przesyłek poleconych 0,0042%
  • minimum 1 placówka w każdej gminie (1 placówka na 85 km2 poza miastem i jedna na 6 tys. mieszkańców w mieście czyli ponad 7,5 tys.)
  • 26 tys. listonoszy, umowa o pracę
  • trzech na czterech pracowników Poczty Polskiej pracuje w firmie 5 lat lub dłużej

Transparentność Poczty Polskiej

Tylko Poczta Polska jest sprawdzana w zakresie terminowości przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Nie podlegają takiemu monitoringowi inni operatorzy.

W listopadzie 2012 roku GFK Polonia, na zlecenie Poczty Polskiej, przeprowadziła porównawcze badanie terminowości dostarczania przesyłek przez Pocztę Polską, Inpost oraz Polską Grupę Pocztową. Badanie nie obejmowało listów poleconych ekonomicznych. W przypadku przesyłek zwykłych ekonomicznych terminy doręczeń są analogiczne jak w przypadku listów poleconych. Z badania wynika, że Poczta Polska w tej kategorii była trzykrotnie solidniejsza od konkurentów.

 Infografika na temat obsługi sądów i prokuratur w 2013 toku tutaj:

http://media.poczta-polska.pl/2367/pl/presskit/8297

Załączniki

 Obsługa sadow i prokuratur_Informacja.pdf

Obsługa sadow i prokuratur_Informacja.pdf

pdf 513,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.