Poczta Polska obniża koszty zarządzania flotą służbowych aut

Poczta Polska ogłosiła przetarg na wynajem długoterminowy samochodów służbowych. Spółka obniży dzięki temu o  10 proc. rocznie koszty zarządzania służbową flotą.

Poczta rozpisała właśnie przetarg na wynajem długoterminowy do 75 aut osobowych przeznaczonych do  obsługi administracyjnej. Decydującym kryterium w przetargu jest cena. Wynajem długoterminowy to nowoczesny sposób pozyskiwania floty  stosowany przez wiele firm na rynku.

Poczta Polska zmieniła również regulamin przydziału aut służbowych i określiła jasne kryteria dostępu do nich. Będzie mniej osób uprawnionych do korzystania z aut i miesięczne opłaty za używanie ich do celów prywatnych.

W 2011 roku, spółka posiadała 97 samochodów osobowych. Średni wiek tych pojazdów obecnie przekracza 9 lat, jednak ze względu na zużycie wynikające z osiąganych przebiegów, wymagają one przeprowadzania kosztownych napraw. Zdecydowana większość z nich ma przejechanych więcej niż 200 tys. kilometrów, co powoduje wyższe koszty eksploatacji. Po dokonaniu wyceny samochody te będą sprzedane w formie licytacji.
 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.