Poczta Polska numerem 1 branży kurierskiej w rankingu Top Marka 2021
Poczta Polska czwarty rok z rzędu znalazła się wśród laureatów rankingu TOP Marka w kategorii firmy kurierskie. Konkurs jest organizowany przez magazyn branżowy adresowany do dziennikarzy, pracowników reklamy i public relations „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Tegoroczna, 14. już edycja badania Top Marka, podobnie jak w latach ubiegłych, objęła aż 500 marek z 50 branż, o których najczęściej wzmiankowano w prasie i internecie.
Top Marka to tytuł potwierdzający przynależność marki do grona najbardziej medialnych marek w Polsce. Zdobycie 1. miejsca w Top Marka 2021 w rankingu dla firm kurierskich oznacza, że Poczta Polska ma najszersze dotarcie medialne w segmencie firm kurierskich.
– Zwycięstwo w rankingu firm kurierskich to dla nas ogromne wyróżnienie i efekt pracy zarówno całego zespołu PR, ale to przede wszystkim rezultat wielu pozytywnie odbieranych projektów, które wdrażamy w obszarze usług kurierskich. Poczta Polska rozwija szczególnie te usługi, które najlepiej odpowiadają na potrzeby klientów. Rynek kurierski to jeden z filarów naszej strategii biznesowej, wprowadzane obecnie zmiany dotyczą zarówno inwestycji w sortery paczkowe, rozwoju sieci punktów odbioru, modernizacji floty samochodowej i oferty Pocztex. Jednocześnie przygotowujemy rozwiązania informatyczne zapewniające większą efektywność logistyki oraz nowoczesną aplikację dedykowaną bezpośrednio klientom. W naszej komunikacji pokazujemy kierunki działań, ale też konkretne zmiany, jakie sukcesywnie wprowadzamy i korzyści, jakie przyniosą one klientom biznesowym i indywidualnym – podkreśla Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Ranking Top Marka 2021 został przygotowany w oparciu o analizę materiałów z prasy, internetu i social media opublikowanych od 1 lipca 2020 roku do 30 czerwca 2021 roku. W sumie przeanalizowano 108 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 16 mln internetowych i 90 mln postów w mediach społecznościowych. To o 11 mln więcej niż w poprzedniej edycji Top Marki – zwiększenie liczby analizowanych publikacji wynika z większej liczby materiałów dotyczących pandemii koronawirusa i jej wpływu na różne sfery życia.
Podstawę metodyki realizacji rankingu stanowiły trzy kluczowe filary: liczba publikacji, ich zasięg i wydźwięk (pozytywny, neutralny lub negatywny). Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu jest siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (liczby publikacji, impaktu czyli wskaźnika cytowań i indeksu sentymentu) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat. Raport został przygotowywany przez niezależną agencję badawczą.
Zgodnie ze strategią Spółki na najbliższe 3 lata, Poczta Polska zamierza przeznaczyć ok. 1,2 mld zł na inwestycje w automatyzację i informatyzację, w szczególności związanych z kluczowymi kierunkami rozwoju Poczty, do których należą przesyłki kurierskie. Rozwój usług kurierskich to jeden ze strategicznych kierunków rozwoju Poczty Polskiej, obok usług logistycznych i cyfrowych.