IMG 0690 IMG 0690

Poczta Polska numerem 1 branży kurierskiej w rankingu Top Marka 2021

Poczta Polska czwarty rok z rzędu znalazła się wśród laureatów rankingu TOP Marka w kategorii firmy kurierskie. Konkurs jest organizowany przez magazyn branżowy adresowany do dziennikarzy, pracowników reklamy i public relations „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Tegoroczna, 14. już edycja badania Top Marka, podobnie jak w latach ubiegłych, objęła aż 500 marek z 50 branż, o których najczęściej wzmiankowano w prasie i internecie.

Top Marka to tytuł potwierdzający przynależność marki do grona najbardziej medialnych marek w Polsce. Zdobycie 1. miejsca w Top Marka 2021 w rankingu dla firm kurierskich oznacza, że Poczta Polska ma najszersze dotarcie medialne w segmencie firm kurierskich.

Zwycięstwo w rankingu firm kurierskich to dla nas ogromne wyróżnienie i efekt pracy zarówno całego zespołu PR, ale to przede wszystkim rezultat wielu pozytywnie odbieranych projektów, które wdrażamy w obszarze usług kurierskich. Poczta Polska rozwija szczególnie te usługi, które najlepiej odpowiadają na potrzeby klientów. Rynek kurierski to jeden z filarów naszej strategii biznesowej, wprowadzane obecnie zmiany dotyczą zarówno inwestycji w sortery paczkowe, rozwoju sieci punktów odbioru, modernizacji floty samochodowej i oferty Pocztex. Jednocześnie przygotowujemy rozwiązania informatyczne zapewniające większą efektywność logistyki oraz nowoczesną aplikację dedykowaną bezpośrednio klientom. W naszej komunikacji pokazujemy kierunki działań, ale też konkretne zmiany, jakie sukcesywnie wprowadzamy i korzyści, jakie przyniosą one klientom biznesowym i indywidualnym – podkreśla Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Ranking Top Marka 2021 został przygotowany w oparciu o analizę materiałów z prasy, internetu i social media opublikowanych od 1 lipca 2020 roku do 30 czerwca 2021 roku. W sumie przeanalizowano 108 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 16 mln internetowych i 90 mln postów w mediach społecznościowych. To o 11 mln więcej niż w poprzedniej edycji Top Marki – zwiększenie liczby analizowanych publikacji wynika z większej liczby materiałów dotyczących pandemii koronawirusa i jej wpływu na różne sfery życia.

Podstawę metodyki realizacji rankingu stanowiły trzy kluczowe filary: liczba publikacji, ich zasięg i wydźwięk (pozytywny, neutralny lub negatywny). Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu jest siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (liczby publikacji, impaktu czyli wskaźnika cytowań i indeksu sentymentu) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat. Raport został przygotowywany przez niezależną agencję badawczą.

Zgodnie ze strategią Spółki na najbliższe 3 lata, Poczta Polska zamierza przeznaczyć ok. 1,2 mld zł na inwestycje w automatyzację i informatyzację, w szczególności związanych z kluczowymi kierunkami rozwoju Poczty, do których należą przesyłki kurierskie. Rozwój usług kurierskich to jeden ze strategicznych kierunków rozwoju Poczty Polskiej, obok usług logistycznych i cyfrowych.

 

Załączniki

TOP MARKA Poczta Polska

TOP MARKA Poczta Polska

jpg 3,9 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.