Poczta Polska numerem 1 branży kurierskiej w rankingu Top Marka 2018

Poczta Polska zajęła 1 miejsce w rankingu Top Marka 2018 w kategorii branża kurierska.  To największy ranking medialności brandów na polskim rynku przeprowadzany przez miesięcznik Press i agencję monitorującą media Press Service.

Zajęcie przez Pocztę Polską 1 miejsca w rankingu Top Marka 2018 oznacza, że spółka ma najszersze dotarcie medialne i najlepszy wizerunek wśród firm tego segmentu rynku.

W XI edycji badania wzięto pod uwagę 500 marek z 50 branż. Na potrzeby raportu przeanalizowano opublikowane od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku materiały z prasy, internetu i social mediów. W sumie zostało przeanalizowanych ponad 52 mln informacji (1 mln tekstów prasowych, 5 mln internetowych i 46 mln postów w mediach społecznościowych). W ramach badania przyjęto nową metodologię, czyli  zastosowano porównywalne wskaźniki dla wszystkich rodzajów wzmianek, uwzględniających specyfikę prasy, portali internetowych i social mediów. Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu jest siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (liczby publikacji, impaktu i indeksu sentymentu) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat.

Badanie Top Marka jest wspólnym przedsięwzięciem pomysłodawcy projektu – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, realizowanym od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W roku 2013 badanie poszerzono o materiały z internetu, a dwa lata później o wzmianki z serwisów społecznościowych.

Poczta Polska to strategiczna spółka Skarbu Państwa, która za pomocą różnych kanałów dociera do wszystkich obywateli. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w naszym kraju, choć działa na bardzo konkurencyjnym rynku logistycznym, zdominowanym  przez zagraniczne firmy kurierskie. Spółka ma status operatora wyznaczonego, co oznacza, że jako jedyna może świadczyć do 2025 r. tzw. usługi powszechne.  W tym roku firma obchodzi 460. rocznicę istnienia. Jedna z najstarszych instytucji działających w Polsce jest operatorem pocztowym, z którego korzysta ponad 90% Polaków i jednym z liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.