WER Lublin WER Lublin

Poczta Polska: nowy sorter w Lublinie jeszcze w tym roku

Poczta Polska konsekwentnie inwestuje w nowoczesne obiekty logistyczne, których nierozłącznym elementem są sortery do automatycznego opracowania przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych. Adaptacja obiektu logistycznego w Lublinie jest jednym z kluczowych zadań realizowanych w ramach projektu Architektury Sieci Logistycznej. Celem przedsięwzięcia jest przystosowanie obiektu do montażu w pełni zautomatyzowanej maszyny do rozdziału przesyłek paczkowych.

W lubelskim Węźle Ekspedycyjno-Rozdzielczym w październiku 2022 roku zostały zrealizowane prace adaptacyjne, które umożliwiły rozpoczęcie montażu sortera przez firmę Beumer Group Poland sp. z o.o. Maszyna sortująca typu „Cross Belt” będzie wyposażona w 3 podajniki ręczne, 3 automatyczne i 1 teleskopowy, strefę kodowania ręcznego, 48 ześlizgów pionowych oraz 98 ześlizgów kierunkowych. Długość całej pętli sortera wynosi 285 m, a jego wydajność operacyjna pozwoli na posortowanie 7 tys. przesyłek na godzinę (z prędkością 2,5 m/s dla przesyłek standardowych). Pomiędzy liniami sortera zaplanowano strefę rozdziału ręcznego o powierzchni ok. 500 m² dla opracowywania przesyłek niestandardowych, które nie trafiają do rozdziału maszynowego.

Dzięki 146 ześlizgom, w które został wyposażony sorter, węzeł lubelski będzie w stanie obsłużyć przesyłki KEP nie tylko na własny obszar, ale także stanie się wsparciem dla innych jednostek logistycznych Poczty Polskiej.

Instalowane sortery pozwolą na automatyczny odczyt nie tylko zestandaryzowanych etykiet adresowych, ale także przesyłek międzynarodowych, które często mają niestandardowy układ danych adresowych. Urządzenia są „szyte na miarę” i dostosowane do potrzeb użytkowych Poczty Polskiej, jak również wielkości i potencjału poszczególnych sortowni. Innowacyjność rozwiązania pozwoli na uniwersalizm i obsługę różnej wielkości przesyłek. Komponent IT stanowi integralną część tej inwestycji, zarówno systemy automatyzacji procesu odczytywania kodów, jak też integracja z innymi systemami informatycznymi Poczty.

Obecnie w lubelskiej sortowni trwają prace związane z montażem okablowania, wyposażenia szaf sterowniczych i napędów linii sortera. Równolegle realizowane są prace przy liniach wprowadzających przesyłki na linie sortera.  W najbliższych tygodniach, oprócz prac związanych z zakończeniem montażu, zostały zaplanowane testy IT, testy bezpieczeństwa, eksploatacja próbna oraz testy operacyjne/wydajnościowe.

Zakończenie działań zostało zaplanowane w III kwartale 2023 roku. Dzięki nim Spółka będzie dysponowała w pełni zmodernizowanym oraz umaszynowionym obiektem logistycznym we wschodniej części Polski. Skala inwestycji pozwoli zapewnić najwyższej jakości obsługę logistyczną, wzrost efektywności, satysfakcji klientów i pozyskanie kolejnych odbiorców.

Poczta unowocześnia swoją sieć logistyczną, która w perspektywie najbliższych lat pozwoli na realizację strategii rozwoju biznesu KEP, e-commerce i usług logistycznych.  Operator Narodowy prowadzi wielopłaszczyznowe prace nad unowocześnieniem swojej sieci logistycznej. W sortowni we Wrocławiu w maju br., został oddany do użytku pierwszy z trzech sorterów do automatycznego opracowania przesyłek KEP. Kolejny zostanie oddany do użytku w III kwartale br. w sortowni Lisi Ogon k. Bydgoszczy. Ponadto powstaje największy i najnowocześniejszy kompleks logistyczny Poczty Polskiej – Węzeł Ekspedycyjno-Rozdzielczy w Ciemnem pod Radzyminem.

Załączniki

WER Lublin

WER Lublin

jpg 439,3 kB Pobierz
WER Lublin 1

WER Lublin 1

jpg 354,6 kB Pobierz
WER Lublin 2

WER Lublin 2

jpg 331,1 kB Pobierz
WER Lublin 4

WER Lublin 4

jpg 365,6 kB Pobierz
WER Lublin 5

WER Lublin 5

jpg 182,3 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.