automat paczkowy_Poczta Polska  automat paczkowy_Poczta Polska

Poczta Polska: nowoczesne kanały dostaw wsparciem dla branży eCommerce

Polacy polubili wygodę. Kupując w swoich ulubionych sklepach online coraz częściej wybierają dostawę do jednego z miejsc samodzielnego odbioru. Aż o 50 proc. wzrosła popularność opcji „Odbiór w Punkcie”. Obecnie największą w Polsce sieć typu „click&collect” tworzą placówki Poczty Polskiej oraz sieci partnerskie: sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe Ruchu. Przesyłkę można odebrać w jednym z 12,6 tys. punktów na terenie całego kraju.
 
Polacy bardzo dobrze odnajdują się w nowych realiach i szybko zmieniają dotychczasowe nawyki zakupowe. Może to oznaczać, że część z nas już na stałe zacznie korzystać z możliwości zakupów online. Dla operatorów logistycznych, w tym Poczty Polskiej, jest to ogromna szansa na rozpowszechnienie i rozwój nowoczesnych kanałów dostaw, w tym coraz bardziej popularnych odbiorów przesyłek w punktach i automatach Smartbox.
 
W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, Poczta Polska odnotowała już prawie 50% wzrost liczby przesyłek odbieranych w sklepach Żabka, na stacjach Orlen, czy w kioskach Ruch. Jednocześnie dynamicznie wzrasta popularność odbiorów przesyłek w Smartboxach, które dzięki atrakcyjnym lokalizacjom w wybranych placówkach pocztowych i popularnych sieciach handlowych m.in. Biedronka, przyciągają nowych klientów.
 
Coraz więcej klientów decyduje się na robienie zakupów w internecie. Polacy przechodzą na zakupy online, testują, sprawdzają różne metody dostaw i przekonują się, że sieć punktów odbioru, którą budujemy wraz z sieciami partnerskimi, to jedna z najwygodniejszych opcji odbioru przesyłek. Tym bardziej cieszy nas fakt, że pomimo trudnego dla gospodarki okresu, w ostatnim czasie kolejne duże sklepy internetowe znanych marek udostępniły swoim klientom możliwość odbioru zakupów w naszej sieci – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
 
Odbiory przesyłek z punktów „click&collect” to trend w eCommerce, który rozwija się dynamicznie od kilku lat. Sieć punktów Poczty Polskiej jest największą siecią tego typu w Polsce i pozwala na wybór miejsca odbioru przesyłki z ponad 12 600 punktów w ramach jednej metody dostawy. Tylko w kwietniu br. możliwość odbioru zakupów w sieci punktów udostępniły swoim klientom m. in. sklepy Smyk.com oraz Decathlon.
 
Obecnie kładziemy duży nacisk na rozwój sieci automatów Smartbox, które już niebawem pojawią się w nowych atrakcyjnych lokalizacjach. Pracujemy także stale nad udoskonalaniem procesów i wzrostem satysfakcji naszych klientów – dodaje Grzegorz Kurdziel.
 
W ramach nowych rozwiązań związanych z pandemią, Poczta Polska wspólnie z partnerami wprowadziła możliwość bezdotykowego odbioru przesyłek. Podczas odbioru przesyłki wystarczy podać sprzedawcy kod odbioru bez konieczności dotykania terminala/PIN pada. Sprzedawca sam zarejestruje kod i w przypadku pozytywnej weryfikacji wyda przesyłkę. Bezdotykowy i szybki odbiór przesyłek zwiększa poczucie bezpieczeństwa.

Załączniki

automat paczkowy_Poczta Polska

automat paczkowy_Poczta Polska

jpg 2,5 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.