Poczta Polska_ ChinaPost.jpg Poczta Polska_ ChinaPost.jpg

Poczta Polska: Nawiązanie współpracy z China Post

Poczta Polska oraz China Post podpisują porozumienie o współpracy. W trakcie wyjazdu do Chin delegacja Poczty Polskiej przeprowadziła także szereg biznesowych rozmów spotykając się między innymi z regulatorem chińskiego rynku pocztowego oraz przedstawicielami chińskiej poczty.

Współpraca z China Post

Prezes Zarządu Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski spotkał się z Li Guohua szefem China Post. Podczas spotkania przedstawiciele obu firm podpisali Memorandum of Understanding, na mocy którego obie strony wspierać będą działania służące:   

- pogłębieniu współpracy i wspieraniu biznesu pocztowego;

- rozwijaniu współpracy w obszarze paczek, listów, usług ekspresowych oraz transportu kolejowego;

 - wsparciu rozwoju e-Commerce w obydwu krajach.

W najbliższym czasie zaplanowane jest powołanie polsko-chińskich grup roboczych, które będą planować szczegóły operacyjne współpracy między Pocztą Polska a China Post w tym wspólną emisję filatelistyczną w 2019 r.

W trakcie wyjazdu przedstawiciele Poczty Polskiej przeprowadzili także wiele spotkań na szczeblu samorządowym oraz z chińskimi pocztowcami. Delegacja Poczty Polskiej omówiła z chińskimi partnerami możliwości realizacji wspólnych projektów oraz perspektywy rozszerzenia istniejącej współpracy.

Poczta Polska wśród kluczowych firm budujących jedwabny szlak 2.0

Rozwój transgranicznego handlu internetowego pomiędzy Azją i Europą to ogromna szansa rozwoju operatorów pocztowych działających w tym regionie. Poczta Polska wykorzystując położenie naszego kraju na trasie nowego jedwabnego szlaku, może stać się kluczowym elementem nowego ładu kształtującego się na światowym rynku logistycznym.

Poczta Polska wraz z kilkunastoma operatorami – m.in. z Chin, Tajlandii, Japonii oraz Niemiec, czy Francji, została w maju 2016 r. sygnatariuszem deklaracji z Chongqing. Cel to wypracowanie korzystnych możliwości rozwoju handlu transgranicznego. Do porozumienia przystąpili także tacy potentaci handlu internetowego jak chiński serwis Alibaba. Polska ma szansę stać się centrum logistycznym Europy Środkowo-Wschodniej.

Załączniki

Poczta Polska_ ChinaPost.jpg

Poczta Polska_ ChinaPost.jpg

jpg 44,3 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.