Poczta Polska: nasze usługi dostępne są także przez internet
Platforma Envelo prowadzona przez spółkę Poczta Polska Usługi Cyfrowe (PPUC) umożliwia dostęp do usług pocztowych przez internet. Nie wychodząc z domu można kupić znaczek pocztowy, wysłać kartkę lub list z komputera. Przez stronę envelo.pl można również założyć profil zaufany, pozwalający załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu.
- Platforma Envelo gwarantuje swobodny dostęp do usług pocztowych, wszędzie tam, gdzie mamy połączenie z internetem. W sytuacji rozprzestrzeniania się koronawirusa, możliwość kupowania produktów pocztowych bez wychodzenia z domu może dla wielu klientów okazać się ważnym i pożądanym rozwiązaniem – przekonuje Artur Wikar, prezes PPUC.
Część produktów, która jest dostępna na platformie pozwala na realizację usługi bez konieczności wyjścia do placówki pocztowej. Wśród nich jest znaczek pocztowy, kartka pocztowa oraz list z komputera. Inne usługi, np. wysłanie paczki, wymaga już pójścia na pocztę, ale skorzystanie z platformy skróci czas obsługi w placówce.
- ZNACZEK POCZTOWY
Znaczek pocztowy można łątwo kupić przez internet, jego cena jest taka sama jak w placówce pocztowej. Proces zakupowy kończy się płatnością internetową. Po opłaceniu znaczka klient otrzymuje e-mail, w którym znajduje się link do pobrania znaczków. Znaczek można wydrukować w domu na zwykłej kartce papieru, etykietach samoprzylepnych lub nawet bezpośrednio na kopercie, a list wrzucić do skrzynki pocztowej. Znaczek zachowuje ważność przez rok od dnia zakupu. List polecony z wydrukowanym znaczkiem można nadać tylko w placówce pocztowej. Więcej informacji można znaleźć w przewodniku.
- KARTKA POCZTOWA
Przez internet można kupić i wysłać także kartkę pocztową. Wystarczy wybrać wzór kartki, następnie wpisać treści informacji, uzupełnić dane odbiorcy, nadawcy i dokonać płatności przez internet. Tak przygotowana i opłacona kartka jest drukowana i kopertowana w drukarni, a następnie dostarczana do odbiorcy przez listonosza Poczty Polskiej. Ceny kartek zaczynają się od 4,99 zł. Więcej informacji w przewodniku o usługach.
- LIST Z KOMPUTERA
Użytkownicy, którzy zdecydują się na założenie konta na platformie Envelo, mogą również wysłać list, także polecony, bez konieczności odwiedzania placówki pocztowej. Podobnie jak w przypadku kartki pocztowej należy uzupełnić dane nadawcy, odbiorcy i wpisać treść listu. List jest drukowany, kopertowany i wysyłany do odbiorcy. Usługa dostępna jest na stronie Ceny listu zaczynają się od 4,49 zł. Więcej informacji w poradniku.
Każdy zakup na platformie Envelo kończy się płatnością przez internet. Dostępne metody płatności to przelew, karta płatnicza lub BLIK.
- Profil zaufany
Na Envelo.pl można również założyć profil zaufany, który pozwala załatwiać sprawy urzędowe (np. wniosek o wydanie dowodu osobistego lub prawa jazdy czy też formalności związane z budową domu) bez konieczności wychodzenia z domu. Założenie profilu zaufanego przez platformę Envelo wymaga przejścia trzech kroków:
1: Założenie konta na platformie Envelo
2: Wizyta w placówce Poczty Polskiej z dowodem osobistym lub paszportem i założenie Konta Zaufanego Envelo.
3: Zalogowanie się do platformy Envelo i aktywowanie Profilu Zaufanego w ustawieniach konta.
W razie problemów lub pytań dotyczących sposobu korzystania z usług pocztowych przez internet lub założenia profilu zaufanego, prosimy o kontakt z infolinią pod numerem 22 276 28 28, czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20 lub wysłanie maila na adres Biura Obsługi Klientów.