Poczta Polska: nasi klienci mogą nadawać przesyłki przez platformę Elektronicznego Nadawcy
Klienci Poczty Polskiej mogą nadawać przesyłki przez platformę Elektronicznego Nadawcy, która zapewnia bezpieczną obsługę. Konsultanci na infolinii oraz opiekunowie klientów służą pomocą i wskazówkami jak sprawnie obsłużyć przesyłki.
W nocy z wtorku na środę w Strasburgu spłonęła serwerownia jednej z dużych firm. Spowodowało to problemy m.in. także dla polskich sprzedawców, oferujących swoje produkty w sieci Internet. Najbardziej uciążliwa dla polskich internautów może być awaria serwisu BaseLinker, gdyż pożar spowodował utrudnienia z dostępnością panelu lub API tej aplikacji https://status.baselinker.com/ Z jej usług korzystało bardzo wiele serwisów firm działających w Polsce.
Awaria narzędzia, które wykorzystywane jest przez wielu sprzedawców oraz serwisy e-commerce do obsługi zamówień internetowych pokazała jak ważne jest dla rozwoju handlu internetowego zapewnienie bezpiecznych rozwiązań informatycznych ułatwiających obsługę nadawanych paczek.
Poczta Polska informuje, że bez względu na awarię zewnętrznych systemów, e-sklepy mogą nadać przesyłki bezpośrednio korzystając z platformy https://e-nadawca.poczta-polska.pl i uniknąć opóźnień w realizacji złożonych przez klientów zamówień. Elektroniczny Nadawca to bezpieczny system, umożliwiający wysyłanie przesyłek przez sklepy internetowe. Dzięki temu rozwiązaniu obsługa wysyłki towarów dla klientów e-sklepów może być realizowana.
Korzystanie z narzędzia Poczty jest proste. W systemie Elektronicznego Nadawcy należy wybrać Ustawienia - > Lista kont Allegro dodać swoje konto. Następnie możliwe będzie przygotowanie przesyłek w Narzędzia -> Allegro (API) -> Pobieranie zamówień.
Po przygotowaniu, przesyłki staną się dostępne w dedykowanej zakładce Przesyłki, w której można wygenerować etykiety adresowe, książkę nadawczą, zestawienie ilościowe, zestawienie poczta firmowa, wysłać zbiór do placówki nadania.
Poczta Polska, stając się w tym roku Narodowym Operatorem Cyfrowym, stawia na rozwój informatycznych rozwiązań dla klientów. Niezwykle istotne jest także dla Spółki zapewnienie cyberbezpieczeństwa systemów oraz danych powierzanych przez klientów. Serwery obsługujące systemy informatyczne Poczty Polskiej zlokalizowane są w Polsce.