teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: nagrody dla dynamicznych firm ecommerce z południowo zachodniej Polski

Ponad 77 firm zajmujących się sprzedażą online w woj. dolnośląskim, opolskim i śląskim otrzymało w tym roku statuetki e-Gazel Biznesu. Trzecia edycja rankingu, którego partnerem jest Poczta Polska, rozpoczęła się 25 października galą w Katowicach.

Statuetkę lidera w województwie śląskim odebrała firma Darma ze współczynnikiem wzrostu przychodów na poziomie 422 proc. Pzedsiębiorstwo zajmuje się dystrybucją samochodowych części zamiennych. W województwie opolskim zwycięzcą została firma Tafmet Tadeusz Fita ze współczynnikiem wzrostu przychodów na poziomie 90 proc., również z branży motoryzacyjnej. Natomiast liderem województwa dolnośląskiego, ze wzrostem na poziomie 98 proc., została firma Echnoana. Działająca od 1996 r. spółka dystrybuuje sprzęt ortopedyczny i rehabilitacyjny.

E-Gazelą Biznesu mogła zostać każda mała i średnia firma zajmująca się handlem w internecie, która w latach 2014-15 odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w roku 2015. Przedsiębiorstwa musiały przy tym wykazać się obrotem od 50 tys. do 100 mln zł. W ten sposób wyłonionych zostało w całej Polsce 333 laureatów, których cechował najdynamiczniejszy rozwój e-biznesu. To wzrost o 30 firm w porównaniu do ubiegłego roku i o 80 więcej niż w pierwszej edycji.

Podczas gali, w czasie panelu dyskusyjnego, eksperci rozmawiali o tym jak przyspieszyć rozwój biznesu i jakie są kluczowe oczekiwania klientów w dobie globalizacji i dynamicznie rosnącego rynku. Poczta Polska jest najczęściej wskazywana przez e-Gazele Biznesu jako partner logistyczny.

Ranking organizowany jest przez Bonnier Business Polska – wydawcę Pulsu Biznesu, a badanie przeprowadzone było przez ARC Rynek i Opinia - firmę badawczą specjalizującą się w realizacji projektów dla branży e-commerce.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.