Poczta Polska na wynagrodzenia przeznacza rocznie ponad 4,2 mld zł. W grudniu spółka po raz kolejny podniosła pensje

W tym roku po raz drugi rosną wynagrodzenia pracowników Poczty Polskiej:  o 120  złotych lub 100 złotych. To oznacza, że w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy wynagrodzenia zasadnicze najmniej zarabiających pracowników Poczty Polskiej wzrosły o 520 zł. W spółce wypłacane są również premie miesięczne.  

Pracownicy objęci grudniową podwyżką wynagrodzeń dostaną wyrównanie za październik i listopad jeszcze przed Wigilią.  W 2016 roku pocztowcy otrzymali pierwsze od 8 lat podwyżki wynagrodzeń zasadniczych o 250 zł. Od czerwca br. wynagrodzenia zasadnicze wzrosły o 150 zł.  W tym roku, od maja, pracownicy otrzymują także regularnie wypłacaną na nowych zasadach premię – nawet do 954 złotych brutto kwartalnie.  Osoby, które przepracują w firmie co najmniej rok, dostają w październiku premię roczną w wysokości jednomiesięcznej pensji, a po trzech latach  - dodatek stażowy, powiększany o 1% z każdym kolejnym rokiem pracy aż do 20% wynagrodzenia zasadniczego.  

Przyjmując nową strategię zarząd Poczty Polskiej zrezygnował z cięcia kosztów i redukcji etatów na rzecz pozyskiwania nowych źródeł przychodów, otwierania kolejnych placówek i zwiększania zatrudnienia. W czerwcu i wrześniu zostały przeprowadzone ogólnopolskie akcje rekrutacyjne  pt. „Pracuj blisko domu”. W porównaniu z ubiegłym rokiem, zatrudnienie w spółce wzrosło o ponad 2,5 tys. pracowników. Dziś Poczta jest największym w Polsce pracodawcą, zatrudniającym prawie 80 tys. osób.  

Większość pracowników zatrudniona jest na podstawie umowy o pracę. Miesięczne koszty związane z wypłatą wynagrodzeń stanowią w budżecie spółki około 70%.  W tym roku wyższe koszty pracy związane są z podwyżką wynagrodzeń oraz wypłatą dodatkowych świadczeń dla pracowników np. premii. Łączne koszty pracy, obejmujące koszty wynagrodzeń dotychczasowych i nowozatrudnionych pracowników, wyniosą ok. 4,2 mld zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem to wzrost o około 500 mln zł. 

Zmiany na rynku - dynamicznie rośnie rynek paczek

Zgodnie z planami, które zostały przyjęte w strategii na lata 2017-2021, zmienia się struktura przychodów Poczty Polskiej. Dominujące dotychczas przychody z obsługi korespondencji zaczną ustępować miejsca przychodom z obszaru paczkowo-logistycznego i eCommerce. Z 62% w 2015 roku do 42% w 2021 roku spadną dochody z obszaru listowego, a z 14 do 27% wzrośnie udział przychodów z obszaru KEP (przesyłki Kurierskie, Ekspresowe i Paczkowe). Według prognoz, całkowite przychody Poczty mają wzrosnąć o 25% z poziomu 5,5 mld zł w 2015 roku do 6,9 mld zł w 2021 roku. Zgodnie ze strategią rozwoju operatora pocztowego inwestycje przełożą się wzrost przychodów i jakości usług,  co pozwoli na stały wzrost wynagrodzeń pracowników. 

Dynamicznie rozwijający się rynek wymusza zmiany na wszystkich firmach działających w branży logistycznej. To proces, który wymaga sporych inwestycji. Poczta chce wybudować do 2021 roku Centralny Hub Logistyczny, który ma obsługiwać międzynarodowy handel eCommerce, m.in. w ramach współpracy Poczty z Chinami i rozwijającym się Nowym Jedwabnym Szlakiem. Rozbudowie elementów infrastruktury logistycznej Poczty Polskiej towarzyszyć będą inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.