teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: na święta będzie rekord

W grudniu liczba listów opracowywanych w warszawskiej sortowni wzrasta średnio o połowę w stosunku do pozostałych miesięcy w roku. W przypadku paczek, w najgorętszych momentach jest nawet o dwie trzecie przesyłek więcej niż zwykle. Świąteczny ruch w placówkach i sortowniach Poczty Polskiej rozpoczął się już w połowie listopada. Teraz tylko rośnie – z tygodnia na tydzień.

Największy ruch przed świętami

Prawie jedna trzecia całego wolumenu przesyłek pocztowych opracowywanych przez PP przechodzi przez zajmującą ponad 45 tys. metrów kwadratowych warszawską sortownię. W jednym z największych terminali pocztowych w Europie Środkowo-Wschodniej, w których sortuje się i rozdziela przesyłki w najgorętszym okresie opracowuje się nawet do 2,5 milionów przesyłek dziennie. W zwykłym okresie obsługiwanych jest tu około 1,6 mln listów dziennie do odbiorców w kraju i 140 tys. listów za granicę. Tygodniowo w warszawskiej sortowni odnotowuje się łącznie około 3200 kursów wjazdowych i wyjazdowych. Przed świętami liczba ta rośnie o nawet o 10 proc. Przesyłki z całej Polski są sortowane w 14 centrach logistycznych w kraju, gdzie największy ruch jest w godzinach wieczornych i w nocy, kiedy wysłane przez klientów paczki i listy są przywożone do sortowania i rozesłania do adresatów.

Poczta cały czas inwestuje we flotę pojazdów doręczających paczki i ładunki logistyczne. Od stycznia 2013 roku wymienionych zostało blisko 2,2 tys. pojazdów. W tym roku wprowadzono 600 nowych aut z trzech tysięcy, jakie planuje się wymienić do końca 2015 roku. Aby sprawnie obsłużyć szczyt świąteczny kurierzy Poczty Polskiej aż do Świąt Bożego Narodzenia doręczają paczki także w soboty i niedziele. Weekendowa dostawa dedykowana jest klientom z dużych miast, gdzie Poczta obserwuje najwięcej zamówień na przesyłki paczkowe zamawiane w online.

Sprawnie, szybko, bezpiecznie

W warszawskim węźle pracują trzy nowe maszyny sortujące. Nowe parki maszynowe są również w centrach logistycznych w Zabrzu (2 maszyny) i po jednej w Lisim Ogonie, Wrocławiu i Pruszczu Gdańskim. Całość inwestycji to 48 mln złotych. Poczta Polska realizuje w ten sposób swoją strategię, której kluczowym elementem jest poprawa jakości usług i obsługi klientów.

Liczy się również poprawa terminowości przebiegu przesyłek, zwiększenie bezpieczeństwa obrotu pocztowego, łączenie obszarów obsługi poszczególnych węzłów oraz uzyskanie oszczędności. Każda nowa maszyna jest w stanie posortować 1 mln przesyłek listowych w ciągu doby. Maszyny są przystosowane do rozdziału maszynowego przesyłek standardowych czyli przesyłek średniej wielkości.

Prezenty kupujemy w sieci

Jak pokazują ostatnie badania, Poczta jest dziś najchętniej wybieranym partnerem w obszarze e-commerce. Według instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia, ponad 70 proc.

klientów e-sklepów wybierze w tym roku Pocztę jako dostawcę przesyłek z prezentami. Ostatni odczyt Barometru Świątecznego Poczty Polskiej (za pierwszy tydzień grudnia) wskazywał poziom 165,78 proc., co oznacza, że Polacy wysłali oprawie o 66 proc. więcej paczek, niż w okresie przedświątecznym (od lutego do października włącznie). Barometr, publikowany na witrynie barometrswiateczny.pl, bazuje na specjalnie przygotowanym wskaźniku zakupowej gorączki przedświątecznej i pokazuje, jak rośnie liczba wysyłanych za pośrednictwem spółki paczek w skali kraju.

Poczta Polska w internecie

Poczta udostępnia też wszystkim możliwość informowania smsem lub emailem o nadchodzącej paczce. Nadawcy dostają także sms lub emaile z potwierdzenie dostarczenia przesyłki. Każdą paczkę można od momentu nadania po chwilę doręczenia śledzić w internecie na stronie emonitoring.poczta-polska.pl.

Poczta Polska skutecznie odpowiada na trendy rynkowe i coraz powszechniejszą cyfryzację. Tym wyzwaniom odpowiada Envelo.pl ze zintegrowaną platformą cyfrowych usług pocztowych. Klienci mogą online kupić neoznaczek, wysyłać neokartki i neolisty, a także wysyłać i odbierać faktury dzięki usługom Neofaktura i Neorachunki. Envelo to także aplikacja mobilna na smartfony i tablety, która daje dostęp do tradycyjnych usług pocztowych. Za jej pomocą można zlokalizować najbliższą placówkę czy skrzynkę na listy, a także sprawdzić kod pocztowy. Pomoże także zamówić kuriera Pocztex i śledzić przesyłkę rejestrowaną.

Komfortowe placówki

Poczta Polska planuje przeznaczyć w latach 2014 - 2018 na inwestycje (w tym inwestycje kapitałowe) ponad 1,3 mld zł. Poza rozwojem floty oraz unowocześnianiem parku maszynowego inwestuje w modernizację oddziałów.

Nowych jest już około 200 w całej Polsce. Placówki pocztowe zyskują nowoczesny wystrój, maja wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową. Klienci mogą w nich otworzyć konto, kupić polisę,a w strefie samoobsługowej własnoręcznie nadać przesyłkę czy odebrać list polecony.

Załączniki

 sortownia przesyłek.jpg

sortownia przesyłek.jpg

jpg 212,9 kB Pobierz
 sortownia przesyłek Warszawa.jpg

sortownia przesyłek Warszawa.jpg

jpg 201,5 kB Pobierz
 _MG_0426.JPG

_MG_0426.JPG

JPG 1,9 MB Pobierz
 _MG_0579.JPG

_MG_0579.JPG

JPG 2,5 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.