PP_1.jpg PP_1.jpg

Poczta Polska: Ministerstwo Zdrowia wprowadza dodatkowy sposób zwrotu pulsoksymetrów

Ministerstwo Zdrowia, w porozumieniu z Pocztą Polską, wprowadza możliwość zwrotu pulsoksymetrów do placówki pocztowej. Pacjenci włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej, po zakończeniu izolacji, mają możliwość wyboru dogodnej formy zwrotu przydzielonego im w ramach programu urządzenia. Mogą skorzystać z dostępnej dotychczas opcji odbioru przesyłki przez kuriera Poczty Polskiej lub przekazać zapakowane w kopertę zwrotną urządzenie bezpośrednio do wybranej placówki pocztowej.

Realizowana przez Pocztę Polską dystrybucja pulsoksymetrów odbywa się w ramach wdrożonego przez Ministerstwo Zdrowia programu Domowa Opieka Medyczna (DOM). Program DOM to system zdalnego monitoringu parametrów osób zarażonych COVID-19, których stan zdrowia pozwala na odbycie izolacji w domu. Umożliwia szybkie wykrycie pacjentów, którzy ze względu na pogorszenie stanu zdrowia powinni zostać skierowani  na leczenie szpitalne. W ramach diagnostyki monitorowany jest poziom saturacji, czyli nasycenia krwi tętniczej tlenem.

Pacjenci otrzymują pulsoksymetry, a także korzystają z sytemu do przekazywania i monitorowania danych w Centrum Kontaktu DOM. Dotychczas, w ramach współpracy z Ministerstwem Zdrowia, pocztowcy doręczyli 175 tys. pulsoksymetrów. Dotąd zwrot ten był możliwy wyłącznie drogą kurierską, poprzez zgłoszenie w aplikacji PulsoCare, infolinię lub dedykowany adres e-mail.

Obecnie Ministerstwo Zdrowia udostępnia ozdrowieńcom również wygodną opcję dostarczenia pulsoksymetru do dowolnej placówki pocztowej, urzędu  (UP) lub filii (FUP), z wyłączeniem agencji pocztowych. Lista wszystkich placówek pocztowych gotowych do odbioru pulsoksymetrów (urzędów lub filii) jest dostępna na stronie www.placowki.poczta-polska.pl. Osoba, u której skończy się izolacja sama wybiera placówkę, do której odda pulsoksymetr. Ze względów bezpieczeństwa na poczcie będą przyjmowane wyłącznie urządzenie zapakowane w kopertę zwrotną, która została doręczona wraz z pulsoksymetrem.

 

Załączniki

PP_1.jpg

PP_1.jpg

jpg 146,2 kB Pobierz
PP_2.png

PP_2.png

png 131,5 kB Pobierz
PP_3.png

PP_3.png

png 223,9 kB Pobierz
PP_4.png

PP_4.png

png 201,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.