Poczta Polska: listonosze sprzedają ubezpieczenia przez smartfony

Poczta Polska i Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych rozpoczęły pilotaż sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych OC przy użyciu smartfonów. Dzięki temu klienci Poczty Polskiej będą korzystać z możliwości zakupu ubezpieczenia on-line u listonoszy. To pierwszy krok do wyposażenia w urządzenie mobilne listonoszy Poczty Polskiej i do zaoferowania za ich pośrednictwem szerszej gamy produktów finansowych.

Rozwój oferty ubezpieczeniowej i bankowej to jeden z głównych elementów strategii Poczty Polskiej. Poczta Polska opiera się w akwizycji klientów na produktach Grupy Poczty Polskiej czyli TUW Pocztowe i Banku Pocztowego.

Nowe narzędzie umożliwi listonoszom sprzedaż ubezpieczeń poza placówką pocztową. Proces zawarcia umowy ubezpieczenia przez aplikację oparty jest na integracji z systemem TUW Pocztowe, co pozwala na szybkie i bezbłędne wyliczenie składki oraz zawarcie umowy ubezpieczenia.

– Za pomocą smartfona z zainstalowaną aplikacją można sprawdzić wysokość składki każdego klienta i z tymi, którzy zdecydują się na zakup ubezpieczenia zawrzeć polisę „od ręki” podczas tej samej wizyty w ciągu zaledwie 2 minut – mówi Iwona Wróbel, dyrektor zarządzający Pionem Usług Finansowych Poczty Polskiej.

Poczta Polska konsekwentnie stawia na poszerzanie dostępnej oferty usług i produktów. Wspólnie z Bankiem Pocztowym i TUW Pocztowe realizuje największy obecnie w Polsce proces budowy profesjonalnych punktów finansowych zlokalizowanych w placówkach pocztowych.

Listonosze, wyposażeni w urządzenia mobilne, są obok Pocztowych Stref Finansowych i sprzedaży w placówkach pocztowych, najważniejszym elementem sieci sprzedaży Ubezpieczeń Pocztowych – mówi Aleksandra Widziewicz, prezes TUW Pocztowe.

Codzienna obecność listonoszy w rejonach doręczeń w Polsce to ułatwienie dla klientów w dostępie do usług ubezpieczeniowych i finansowych czyli wszędzie tam, gdzie brakuje infrastruktury bankowej i ubezpieczeniowej. Obecnie sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych OC przez smartfony jest realizowana pilotażowo przez 100 listonoszy na terenie całego kraju, w najbliższej przyszłości ten system dystrybucji zostanie rozszerzony na kilka tysięcy listonoszy Poczty Polskiej.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.