Poczta Polska_egazele.JPG Poczta Polska_egazele.JPG

Poczta Polska: Liderzy handlu internetowego z sześciu województw z nagrodami

Poczta Polska nagrodziła laureatów konkursu e-Gazele Biznesu z województw: wielkopolskiego, zachodniopomorskiego, lubuskiego, łódzkiego, pomorskiego oraz kujawsko-pomorskiego.

- Handel internetowy to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin. Handel e-commerce opiera się na ekspresowej i wygodnej dostawie. Poczta Polska zdaje sobie z tego sprawę i stara się dotrzymać kroku zachodzącym na tym rynku zmianom. W naszej ofercie jest coraz więcej rozwiązań wychodzących naprzeciw oczekiwaniom klientów – mówi Jacek Zmorek, Dyrektor Biura Zarządzania Siecią i Sprzedażą.

Liderem rankingu w województwie łódzkim został sklep internetowy Hansloren zajmujący się handlem armaturą do łazienek i kuchni, a także akcesoriami i niezbędnym osprzętem do ich wyposażenia.

Z kolei w Wielkopolsce najwięcej punktów otrzymał Botland - sklep internetowy oferujący produkty dla pasjonatów elektroniki.

Sklepy All Good operujące pod nazwą Coffeedesk zwyciężyły w województwie zachodniopomorskim. W Coffeedesk można znaleźć kawę oraz produkty do parzenia herbaty i yerba mate.

e-Gazelą Biznesu została również firma Domator24.com z woj. lubuskiego, która specjalizuje się w produkcji foteli biurowych i gamingowych.

Wśród laureatów tegorocznego rankingu jest także firma NM-D dystrybuująca urządzenia i rozwiązania automatyki przemysłowej z województwa pomorskiego.

Wśród nagrodzonych podczas gali w Poznaniu jest również Domitech, firma handlowa z artykułami technicznymi, narzędziami i elektronarzędziami dla firm oraz narzędziami dla domu i ogrodu, która zwyciężyła w województwie kujawsko-pomorskim.

Jednym z rozwiązań wprowadzonych niedawno przez Pocztę Polską jest wyposażenie 3,5 tys. kurierów w terminale płatnicze, dzięki którym klienci nie muszą mieć przy sobie gotówki, by zapłacić za paczkę. Ponadto Poczta konsekwentnie rozwija sieć placówek, w których można odebrać przesyłkę. Uzupełnienie już istniejącej listy (stacje PKN ORLEN, kioski/saloniki RUCH, własne placówki) o sklepy Żabka i Freshmarket sprawia, że klient może odebrać przesyłkę w jednym z 11 000 punktów całej Polsce.

W tym roku do rankingu e-Gazele Biznesu zakwalifikowało się 315 firm z całej Polski. Zakupione u nich towary trafiły do klientów przede wszystkim za pośrednictwem Poczty Polskiej i Pocztex-u, 55 proc. badanych e-Gazel korzysta w tym zakresie z usług właśnie tego operatora.

Z badań wynika, że przychody sklepów startujących w rankingu wzrosły w 2016 r. średnio o 71 proc. Zdecydowana większość z nich (98%) to firmy z całkowicie polskim kapitałem, a funkcjonowanie 4 na 10 opiera się tylko na sprzedaży internetowej. Część z nich z sukcesem odnajduje się na rynkach międzynarodowych. Zwycięskie e-sklepy eksportują około 14 proc. towarów z kategorii odzież i obuwie, 10 proc. artykułów ogrodniczych i tylko 7 proc. produktów dla dzieci i do wyposażenia domu.

Ranking e-Gazele Biznesu jest organizowany przez „Puls Biznesu”. Jego autorem jest Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Kolejnych zwycięzców konkursu poznamy 29 listopada w Warszawie.

 

Załączniki

Poczta Polska_egazele.JPG

Poczta Polska_egazele.JPG

JPG 6,0 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.