teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska liderem w rankingu dostawców przesyłek z prezentami wśród internautów

Poczta Polska będzie najczęściej wybieranym operatorem dostarczającym prezenty w tym roku wśród polskich internautów. Zdecydowana większość (83%) respondentów rozważa zakup prezentów przez internet. - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Badanie objęło także zachowania zakupowe dotyczące prezentów: zarówno w 2014 r., jak i w 2015 r. trzech na czterech respondentów przyznało, że ogląda prezenty w sklepie stacjonarnym, a później kupuje je przez Internet przynajmniej od czasu do czasu.

Blisko 70 % respondentów w badaniu ARC Rynek i Opinia odpowiedziało, że jeśli będzie miało możliwość wyboru firmy paczkowej lub kurierskiej, zdecyduje się na Pocztę Polską. – Cieszymy się, że jesteśmy częściej wybierani od naszych konkurentów, ale szczególną radość nam sprawia, że wzrosło zaufanie klientów do Poczty Polskiej – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

W porównaniu do zeszłorocznego badania, o ponad 20 punktów procentowych (z 26 proc. do 47 proc.) wzrósł odsetek respondentów, którzy  jako kryterium wyboru Poczty na dostarczyciela prezentów, wskazali zaufanie do tej firmy. Z kolei z 25 proc. do 39 proc. wzrosła w tej samej grupie liczba pozytywnych doświadczeń związanych z obsługą ze strony Poczty Polskiej. Jeśli chodzi o pozostałych dostarczycieli prezentów, to DHL uplasował się na 2. miejscu, 3. miejsce zajęło DPD, a 4. Inpost.

Badanie ARC, tak jak w zeszłym roku, objęło także prezentowe zwyczaje zakupowe internautów w Polsce. W tym roku trochę częściej będziemy wybierać kosmetyki (wzrost z 56 proc. do 63 proc.), słodycze (wzrost z 49 proc. do 54 proc.), a także zabawki (wzrost z 45 proc. do 50 proc.) oraz książki (wzrost z 42 proc. do 49 proc.). Natomiast rzadziej będziemy kupować artykuły sportowe i turystyczne (spadek z 17 proc. do 15 proc.).

Struktura planowanych wydatków na prezenty w tym roku, jest zbliżona do tej z 2014 r.
Ponad połowa respondentów planuje wydać nie więcej niż 400 zł (58 proc. odpowiedzi). Sumę od 401 do 600 zł planuje wydać 26 proc. respondentów, a 4 proc. badanych chce wydać więcej niż 1000 zł. Natomiast, co ciekawe, internauci w Polsce planują w tym roku przeznaczyć na zakup prezentów świątecznych nieco mniej niż w 2014 r. W tym roku będzie to 461 zł, a rok wcześniej było 498 zł.

Interesująco przedstawiają się także nawyki zakupowe związane z kupowaniem w internecie. Okazuje się, że jedynie 17 proc. respondentów zapowiedziało, że skorzysta tylko z oferty sklepów stacjonarnych. Pozostali internauci, czyli 83 proc., planują zrobić zakupy albo tylko przez internet (8 proc. badanych), albo część zakupów w sklepach stacjonarnych, a część przez internet (75 proc.). W tej kategorii wyniki były identyczne jak w zeszłym roku.

Zarówno w 2014 r., jak i w 2015 r. trzech na czterech respondentów przyznało, że ogląda prezenty w sklepie stacjonarnym, a później kupuje je przez Internet przynajmniej od czasu do czasu.

Znakomita większość internautów wszystkie prezenty wręczy osobiście.


Badanie było przeprowadzone na zlecenie Poczty Polskiej za pomocą metody CAWI (samodzielnie wypełniane ankiety internetowe) na panelu ARC Rynek i Opinia e-panel.pl, na próbie 405 osób w dniach 24-27 listopada 2015 r.

Załączniki

paczka_poczta_polska.jpg

paczka_poczta_polska.jpg

jpg 27,6 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.