Grafika na biuro prasowe (6) Grafika na biuro prasowe (6)

Poczta Polska liderem szkoleń z zakresu e-Doręczeń

Od 1 października 2024 roku podmioty publiczne i zawody zaufania będą zobowiązane do wprowadzenia e-Doręczeń. To właściwy moment, aby rozpocząć przygotowania do wdrożenia nowej formy komunikacji. Poczta Polska zapewnia kompleksowe wsparcie we wdrożeniu usługi i oferuje dedykowany cykl szkoleń. Jeszcze w czerwcu Spółka organizuje dwa bezpłatne webinary dla instytucji publicznych i przedsiębiorców.

Poczta Polska jest przygotowana do pełnoskalowego świadczenia usługi doręczeń elektronicznych. W październiku 2021 roku Spółka uruchomiła produkcyjnie stosowne narzędzie i od tego czasu niezmiennie świadczy usługę doręczeń elektronicznych dla podmiotów z niej korzystających. Obecnie obowiązujący termin wdrożenia e-Doręczeń dla podmiotów publicznych oraz zawodów zaufania to 1 października 2024 r.

W ostatnich miesiącach Poczta Polska odnotowuje istotny wzrost liczby aktywnych Skrzynek Doręczeń, których liczba aktualnie wynosi prawie 30 tysięcy. Z kolei osoby fizyczne i firmy wspólnie utworzyły aż 290 tys. skrzynek. Wzrost ich liczby zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym czy biznesowym, odzwierciedla rosnące zapotrzebowanie na cyfryzację administracji publicznej.

Szkolenia dla instytucji publicznych

Już w 2023 roku odbyło się pierwsze szkolenie pt. „e-Doręczenia w instytucjach publicznych”, które zostało zorganizowane i przeprowadzone przez Centrum Szkoleniowe Poczty Polskiej. Warsztaty cieszyły się dużym zainteresowaniem na rynku. W drugiej połowie ubiegłego roku wzięło w nich udział ponad 1000 uczestników reprezentujących 150 różnych instytucji publicznych. Poczta Polska planuje organizację szkoleń dla kolejnych grup odbiorców e-Doręczeń, m.in. przedstawicieli zawodów zaufania publicznego. 

Podczas każdego ze szkoleń eksperci Poczty Polskiej omawiają proces realizacji e-Doręczeń – od złożenia wniosku o adres do e-Doręczeń (ADE), poprzez aktywację skrzynki i poznanie jej funkcjonalności, aż po nadanie i odbiór przesyłek (rejestrowanych i nierejestrowanych) realizowanych w ramach PUH i PURDE.

W dniu 27 czerwca Poczta Polska organizuje bezpłatny webinar skierowany do instytucji publicznych. Kolejne spotkanie, które odbędzie się 28 czerwca, dedykowane jest przedsiębiorcom. Formularze do rejestracji dostępne są na stronach: instytucje publiczne i przedsiębiorcy.

Warsztaty dostępne są w formie stacjonarnej lub online. Więcej o szkoleniach.

e-Doręczenia – czym są?

e-Doręczenia to cyfrowy odpowiednik papierowego listu poleconego. Dzięki usłudze obywatele i firmy mogą wysyłać oraz odbierać elektroniczne dokumenty potwierdzone dowodami nadania i odbioru z dowolnego miejsca posiadającego dostęp do Internetu. Zamiast osobistych wizyt w urzędzie pocztowym, fizycznego odbierania i wysyłania listów poleconych oraz archiwizowania papierowej korespondencji, dziś w komfortowy sposób można dokonać tego w formie elektronicznej.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.