Grafika na biuro prasowe (6) Grafika na biuro prasowe (6)

Poczta Polska liderem szkoleń z zakresu e-Doręczeń

W związku z wyznaczonym nowym terminem obowiązkowego wdrożenia usługi e-Doręczeń przez podmioty publiczne i zawody zaufania, Centrum Szkoleniowe Poczty Polskiej uruchomiło dedykowany cykl szkoleń, cieszący się już teraz ogromnym zainteresowaniem użytkowników. Swoim zakresem obejmują one wiedzę związaną z obsługą elektronicznej korespondencji, z wykorzystaniem środowiska przygotowanego przez Operatora Wyznaczonego przy wykorzystaniu frontu gov.pl.

Poczta Polska jest w pełni przygotowana do pełnoskalowego świadczenia usługi doręczeń elektronicznych. W październiku 2021 roku Spółka uruchomiła produkcyjnie stosowne narzędzie i od tego czasu niezmiennie świadczy usługę doręczeń elektronicznych dla podmiotów z niej korzystających. Obecnie obowiązujący termin wdrożenia e-Doręczeń dla podmiotów publicznych oraz zawodów zaufania to 1 października 2024 r.

Poczta Polska wprowadziła cykl szkoleń dla przedstawicieli instytucji państwowych, dzięki którym wspomniane podmioty mogą zdobyć wiedzę umożliwiającą wdrożenie i wykorzystanie rozwiązań proponowanych w ramach usługi e-Doręczeń. W trakcie warsztatów eksperci z Centrum Szkoleniowego Spółki omawiają i wizualizują proces realizacji e-Doręczeń – od złożenia wniosku o adres do e-Doręczeń (ADE) poprzez aktywację skrzynki i poznanie jej funkcjonalności po nadanie i odbiór przesyłek (rejestrowanych i nierejestrowanych) realizowanych w ramach PUH i PURDE.

To zatem możliwość poszerzenia kompetencji z zakresu Systemu Doręczeń Elektronicznych oraz przesyłania korespondencji w ramach Publicznej Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE) i Publicznej Usługi Hybrydowej (PUH).

Warsztaty dostępne są w dwóch formach: stacjonarnej lub on-line.

e-Doręczenia – czym są?

e-Doręczenia to cyfrowy odpowiednik papierowego listu poleconego. Dzięki nim obywatele i firmy mogą wysyłać oraz odbierać elektroniczne dokumenty potwierdzone dowodami nadania i odbioru z dowolnego miejsca posiadającego dostęp do Internetu. Zamiast osobistych wizyt w urzędzie pocztowym, fizycznego odbierania i wysyłania listów poleconych oraz archiwizowania papierowej korespondencji, dziś w komfortowy sposób można dokonać tego w formie elektronicznej.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.