Poczta Polska liderem na rynku e-commerce

Poczta Polska jest najpopularniejszą firmą logistyczną wśród firm branży e-commerce. W 2012 r. z jej usług skorzystało aż 57,8 proc. firm z tego segmentu – to wnioski z "Raportu e-Commerce 2013” przygotowanego przez Internet Standard.

Autorzy publikacji zwrócili uwagę na wzrost popularności korzystania z przesyłki pocztowej. – W 2012 r. zaobserwowaliśmy zatrzymanie tendencji spadkowej, która była wcześniej widoczna w przypadku przesyłki pocztowej. Możemy mówić o powrocie popularności tej formy dostawy do klienta, gdyż w 2012 r. udostępniało ją aż 71,57% przebadanych przez nas firm, co oznacza wzrost o ponad 8% w porównaniu do 2011 r. – czytamy w raporcie. Jak zaznaczono w raporcie, tak duża popularność przesyłki pocztowej wiąże się z powrotem badanych e-sklepów do korzystania z usług Poczty Polskiej.

Ogromną część naszych klientów stanowią sklepy internetowe i klienci dużych platform aukcyjnych. Odpowiadają za blisko 50 proc. nadań przesyłek. Biznes na dobre osadził się w sieci, a Poczta Polska chce być aktywnym graczem na tym rynku oferując usługi dopasowane do potrzeb klientów – mówi Sławomir Żurawski, Dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP (kurier, ekspres, paczka) w Poczcie Polskiej.

Paczkakorzysci.pl dla e-commerce

Perspektywy dla rynku paczkowo-kurierskiego są obiecujące. Szacuje się, że rynek KEP w 2013 r. osiągnie wartość ponad 5 mld złotych. Duży w tym udział ma segment e-commerce, który rocznie rośnie o ok. 25 proc.

Dlatego kilka dni temu Poczta Polska wprowadziła kolejny produkt dedykowany sektorowi e-commerce, a szczególnie mikro i małym nadawcom. Usługa pod nazwą Świąteczna Paczka Korzyści, realizowana w ramach Pakietu PACZKA i Pakietu POCZTEX, przeznaczona jest głównie dla sklepów Internetowych (www.paczkakorzysci.pl). Zawiera ona cztery programy wysyłkowe: PACZKA 15, PACZKA 50 i PACZKA 200 oraz POCZTEX 20. Ich nazwy nawiązują do liczby nadań przesyłek, jakie mieszczą się w ich cenie. – Nadawca sam wybiera rodzaj i liczbę opakowań w dowolnej konfiguracji, wpłaca kootę wartości pakietu a Poczta w ciągu dwóch dni wysyła umowę dla zainteresowanej firmy. Po jej podpisaniu, produkt zostaje aktywowany, a do klienta wysyłane zostaną piękne świąteczne opakowania odpowiadające wybranemu pakietowi – tłumaczy działanie usługi dyrektor Żurawski.

Przesyłki nadawane w ramach pakietów można także przygotowywać w Internecie dzięki aplikacji Elektroniczny Nadawca. To platforma online, która w domu pozwala załatwić wszystkie formalności związane z wysyłką. Jedyne, co musi zrobić nadawca, to przywieźć paczkę na pocztę.

Raport e-Commerce 2013 dostępny jest tutaj:

http://www.internetstandard.pl/promocje/pobierz-eCommerce2013pdf

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.