teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska Liderem Dostępności

W Polsce żyją ponad cztery miliony ludzi z niepełnosprawnościami – to m.in. osoby głuche, niewidome czy niepełnosprawne ruchowo. Nowoczesne państwo i nowoczesne przedsiębiorstwa, projektując budynki czy usługi, muszą brać pod uwagę potrzeby tej największej mniejszości w naszym kraju. Ich starania zostały nagrodzone w Pałacu Prezydenckim na Gali konkursu „Lider Dostępności”. W  kategorii „sieć placówek” zwyciężyła Poczta Polska.

Wśród wyróżnionych w pozostałych siedmiu kategoriach znaleźli się m.in. Miasto Gdynia, Sukiennice czy Szpilkostrada we Wrocławiu. Nagrody Liderom Dostępności wręczał Prezydent Andrzej Duda. – Gratuluję, wszyscy Państwo tworzycie nowoczesną Polskę, bo nowoczesność to kwestia dostępności. To również świadectwo nowoczesności firmy oraz człowieczeństwa i empatii – mówił Prezydent.

Konkurs „Lider Dostępności” ma promować tych, którzy chcą i realizują zasady dostępności i robią to od wielu lat na rzecz tych, którzy przez wiele lat byli pomijani – wyjaśnił Piotr Pawłowski, Prezes Fundacji Integracja. Uczestnicy konkursu nagradzani się w ośmiu kategoriach. Poczta Polska zwyciężyła jako firma, która wyróżniła się kompleksowym dostosowywaniem swoich placówek do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

– Robimy wszystko, co w naszej mocy, żeby Poczta była nie tylko dostępna, ale i przyjazna dla każdego klienta. Oczywiście w przypadku tak dużej sieci placówek zmiany te są rozciągnięte w czasie. Cieszę się jednak, że zostały przez Państwa dostrzeżone i uhonorowane – mówił Prezes Poczty Polskiej, Przemysław Sypniewski.

Załączniki

Lider dostępności 1.jpg

Lider dostępności 1.jpg

jpg 95,8 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.