wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -5 wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -5

Poczta Polska liderem branży logistycznej

Poczta Polska zajęła 1. miejsce w najnowszym rankingu Rzeczpospolitej TSL 2021. Spółka notuje systematyczny rozwój w obsłudze TSL (transport, spedycja, logistyka), realizowanej na rzecz klientów korzystających z krajowych i międzynarodowych przesyłek paletowych. Ponadto, w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek Rzeczpospolitej, Spółka została sklasyfikowana na 22. pozycji – najwyższej spośród polskich firm logistycznych. 

Opublikowany dziś, tj. 28 maja przez Rzeczpospolitą ranking TSL 2021 przyznaje Poczcie Polskiej pierwsze miejsce wśród firm z tej branży. Spółka od dawna, oprócz tradycyjnych usług pocztowych i usług kurierskich, rozwija także usługi logistyczne. W ostatnim roku te działania zostały dodatkowo zintensyfikowane. Strategia Spółki na lata 2021-2023 przewiduje, że przychody Poczty z rozwojowych obszarów działalności, takich jak usługi cyfrowe, kurierski i właśnie logistyka będą znacząco rosły, a w perspektywie 3 lat będą stanowić ok. 70% wszystkich przychodów Spółki. Jednocześnie będzie spadać znaczenie tradycyjnych listów.

W rankingu najcenniejszych polskich marek POLSKA MARKA, Poczta została sklasyfikowana na 22. pozycji - najwyżej spośród firm logistycznych - co wskazuje na czołową wartość Spółki w tym sektorze. 

– Poczta Polska jest największą firmą infrastrukturalną i logistyczną w kraju o olbrzymim potencjale rozwojowym. Branża TSL dynamicznie rośnie pomimo pandemii, a logistyka jest jedną z trzech strategicznych osi wzrostu dla Poczty Polskiej, obok usług cyfrowych i kurierskich. Stawiamy na rozwój usług paletowych krajowych i międzynarodowych – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Dane po 4 miesiącach br. wskazują utrzymanie dynamiki wzrostu obsługiwanych przez Pocztę palet na poziomie kilkunastu procent w porównaniu do ubiegłego roku. Obsługa logistyczna w zakresie przesyłek paletowych jest realizowana w 16 magazynach Poczty Polskiej S.A., rozlokowanych na terenie całego kraju, w tym 3 dedykowanych wyłącznie tej usłudze. W związku ze wzrostem zainteresowania usługą paletową – Spółka planuje uruchomienie kolejnych 3 hal.

– Działamy z powodzeniem na bardzo konkurencyjnym i rozwijającym się rynku logistycznym, jesteśmy pewnym i zaufanym partnerem dla wielu firm i instytucji, którym możemy zapewnić kompleksową obsługę transportową, w połączeniu z magazynowaniem i konfekcjonowaniem towarów – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Przesyłka Paletowa jest usługą rozwijaną w Poczty Polskiej od ponad 10 lat. Rozszerzenie możliwości transportu na inne kraje Europy nastąpiło 2,5 roku  temu (listopad  2018 r). Obecnie klienci Poczty mogą wysyłać palety do kilkunastu krajów na terenie Europy.

Poczta Polska dysponuje siecią ok. 7,6 tys. placówek pocztowych i użytkuje ok. 5 tys. różnego typu samochodów dostawczych (w tym auta elektryczne).

Załączniki

wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -5

wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -5

jpg 552,3 kB Pobierz
wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -1

wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -1

jpg 137,4 kB Pobierz
wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -4

wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -4

jpg 861,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.