teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: liczba paczek wzrosła o ponad 14 proc.

W drugim kwartale 2014 r. Polacy wysłali o 14,24 proc. paczek więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej – pokazuje Barometr Paczkowy Poczty Polskiej. Barometr obejmuje wszystkie paczki wysłane przez Polaków za pośrednictwem Poczty Polskiej, za tym wynikiem stoi jednak przede wszystkim wzrost popularności zakupów internetowych.

Oceniamy, że polski rynek e-commerce wzrośnie w tym roku o około 20 proc., co oznacza, że osiągnie wartość około 31 mld zł. Po słabszym początku roku, wynikającym tego, że większość klientów robiła większe zakupy przed Bożym Narodzeniem, drugi kwartał przynosi już poważniejsze wzrosty. Ważnym momentem drugiego kwartału jest też rozpoczęcie sezonowych wyprzedaży, które startują w wielu sklepach internetowych w czerwcu. Trzeba oczywiście pamiętać, że w każdej z branż sezonowość e-handlu wygląda trochę inaczej – mówi Paweł Majtkowski, analityk Poczty Polskiej.

Najwięcej paczek w poniedziałek

Jak pokazują statystyki Poczty Polskiej paczki są najczęściej wysłanie na początku tygodnia, później ich liczba maleje. Rekordowy pod tym względem jest poniedziałek, kiedy wysłanych jest 23,45 proc. wszystkich paczek. Wiele sklepów internetowych weekendowe zamówienia klientów, których bywa zwykle więcej niż w inne dni, wysyła we wtorek. Dlatego drugi dzień tygodnia jest prawie tak samo popularny – tego dnia wysłanych jest 22,47 proc. paczek. W kolejne dni liczna paczek maleje, w czwartek Polscy wysyłają tylko 15,84 proc. wszystkich paczek. W piątek nieznacznie rośne do 16,15 proc., bo część klientów chce zdążyć z wysyłką paczki przed weekendem. Wskazane dane dotyczą drugiego kwartału 2014 roku.

Odczyty Barometru Paczkowego Poczty Polskiej są publikowane co kwartał na stronie barometr.poczta-polska.pl

 

Załączniki

 Barometr paczkowy.jpg

Barometr paczkowy.jpg

jpg 91,1 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.