Poczta Polska laureatem prestiżowego konkursu Top Marka 2019
Poczta Polska drugi rok z rzędu zwyciężyła w rankingu TOP Marka w branży Firmy kurierskie. Konkurs został zorganizowany przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. XII edycja badania Top Marka, podobnie jak w ubiegłym roku, objęła aż 500 marek z 50 branż.
Poczta znalazła się w gronie pięćdziesięciu najsilniejszych medialnie przedsiębiorstw, którym przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2019. Zajęcie przez Pocztę Polską 1 miejsca w rankingu Top Marka 2019 oznacza, że spółka w segmencie firm kurierskich ma najszersze dotarcie medialne i najlepszy wizerunek.
Ranking Top Marka 2019 został przygotowany w oparciu o analizę materiałów z prasy, internetu i social media opublikowanych od 1 lipca 2018 roku do 30 czerwca 2019 roku. W sumie przeanalizowano 73 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 10 mln internetowych i 61 mln postów w mediach społecznościowych.
Podstawę metodologii stanowiły trzy kluczowe filary: liczba publikacji, ich zasięg i wydźwięk. Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu jest siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (liczby publikacji, impaktu i indeksu sentymentu) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat. Raport został przygotowywany przez niezależną agencję badawczą.