Top Marka dla Poczty Polskiej Top Marka dla Poczty Polskiej

Poczta Polska laureatem prestiżowego konkursu Top Marka 2019

Poczta Polska drugi rok z rzędu zwyciężyła w rankingu TOP Marka w branży Firmy kurierskie. Konkurs został zorganizowany przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. XII edycja badania Top Marka, podobnie jak w ubiegłym roku, objęła aż 500 marek z 50 branż.

Poczta znalazła się w gronie pięćdziesięciu najsilniejszych medialnie przedsiębiorstw, którym przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2019. Zajęcie przez Pocztę Polską 1 miejsca w rankingu Top Marka 2019 oznacza, że spółka w segmencie firm kurierskich ma najszersze dotarcie medialne i najlepszy wizerunek.

Ranking Top Marka 2019 został przygotowany w oparciu o analizę materiałów z prasy, internetu i social media opublikowanych od 1 lipca 2018 roku do 30 czerwca 2019 roku. W sumie przeanalizowano 73 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 10 mln internetowych i 61 mln postów w mediach społecznościowych.

Podstawę metodologii stanowiły trzy kluczowe filary: liczba publikacji, ich zasięg i wydźwięk. Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu jest siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (liczby publikacji, impaktu i indeksu sentymentu) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat. Raport został przygotowywany przez niezależną agencję badawczą.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.