NSO_grafika NSO_grafika

Poczta Polska kupuje nowoczesny system IT dla placówek pocztowych

Poczta Polska zawarła  umowę ze spółką z grupy Poczta Polska Usługi Cyfrowe, funkcjonującą na rynku komercyjnym pod nazwą Envelo, na zakup i wdrożenie systemu informatycznego „Nowy System Operacyjny” dla placówek pocztowych.

Przedmiotem umowy jest realizacja przez wykonawcę wytworzenia wraz z wdrożeniem rozwiązania informatycznego wspierającego obsługę procesów sprzedażowych i okołosprzedażowych realizowanych w placówkach pocztowych.

- Poczta Polska konsekwentnie postawiła na informatyzację. Obecnie wytwarzane jest oprogramowanie do obsługi logistyki - system TMS, trwają intensywne prace w zakresie obsługi e-doręczeń, system IT, który usprawni obsługę klientów w placówkach pocztowych jest kolejną istotną inwestycją w cyfryzację procesów. Cyfrowa Poczta to jeden z filarów naszej strategii na lata 2021-2023, łącznie na inwestycje w IT i infrastrukturę zamierzamy przeznaczyć 1,4 mld. zł. To konieczne, aby Poczta była nowoczesną firmą, która będzie skutecznie konkurować na wielu rynkach, na których prowadzi działalność: kurierskim, logistycznym, czy usług finansowych – podkreśla Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

Obecnie procesy sprzedażowe realizowane są w placówkach pocztowych przy użyciu wielu systemów, w tym Systemu Poczta 2000, który jest podstawowym systemem wspierającym realizację procesów biznesowych. Jednak jest to system rozproszony, dlatego jego działanie w wielu obszarach staje się mało efektywne, a dość długi czas potrzebny na wprowadzanie nowych usług bądź dostosowanie się do potrzeb klientów nie pozwala Poczcie Polskiej na szybką reakcję na zmiany zachodzące w otoczeniu biznesowym. Stąd też potrzeba wdrożenia centralnego systemu operacyjnego, co znalazło swoje odzwierciedlenie w strategii Poczty Polskiej.

Informatyzacja usług jest wymogiem naszych czasów, przynosi korzyści zarówno klientom, jak i pracownikom. Nowy system informatyczny do obsługi sprzedaży w placówkach pocztowych jest jednym z najważniejszych projektów IT, który obecnie prowadzimy. Rozwijając ofertę różnorodnych usług pocztowych, bankowych i finansowych dbamy o satysfakcję klientów odwiedzających nasze placówki  – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

System będzie umożliwiał zarówno realizację usług, jak też zapewni wsparcie sprzedaży towarów handlowych oferowanych w  placówkach. Dodatkową korzyścią z wdrożenia NSO będzie również uproszczenie i optymalizacja procesów operacyjnych w każdym kanale dystrybucji usług i produktów.

- Poczta Polska wytwarza kluczowe oprogramowanie w ramach pocztowego software house, jakim stała się spółka z naszej grupy Poczta Polska Usługi Cyfrowe. To gwarantuje nam integrację cyfrowych kompetencji pozwala na sprawniejsze działanie i optymalizację kosztów rozwiązań informatycznych, które są niezbędne do tego, aby obsługiwać klientów w sposób coraz bardziej nowoczesny – mówi Krzysztof Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Dzięki planowanym funkcjonalnościom optymalizacyjnym zostanie zautomatyzowanych wiele pracochłonnych procesów. Wdrożenie systemu planowane jest do końca 2024 roku.

Załączniki

NSO-grafika

NSO-grafika

png 873,6 kB Pobierz
PP 1

PP 1

jpg 128,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.