Grafika na biuro prasowe (8) Grafika na biuro prasowe (8)
CSR

Poczta Polska kupuje kolejne defibrylatory i realizuje kompleksowy program pierwszej pomocy przedmedycznej

Automatyczne Defibrylatory Zewnętrzne (AED) to urządzenia, które umożliwiają przywrócenie prawidłowej akcji serca w sytuacji nagłego zatrzymania krążenia. W Poczcie Polskiej defibrylatory znajdują się w sortowniach przesyłek, a od niedawna także w największych placówkach pocztowych. Spółka szkoli również pracowników w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej. Wiedza i wyćwiczone umiejętności ułatwiają korzystanie z AED bez stresu i niepotrzebnych w sytuacjach krytycznych emocji.

Nagłe zatrzymanie krążenia (NZK) w Polsce jest przyczyną około 40 tys. zgonów rocznie. Szansa na ratunek rośnie, gdy szybko zostanie przywrócony prawidłowy rytm serca. Użycie defibrylatora w ciągu 3 minut od chwili zatrzymania krążenia powoduje zwiększenie wskaźnika przeżyć nawet do 75 proc., a w czasie 1 minuty – do 90 proc. W połączeniu z resuscytacją krążeniowo – oddechową (uciski klatki piersiowej z częstotliwością 100-120/min) defibrylator AED jest jedynym sposobem na uratowanie życia.

Defibrylator AED to urządzenie w pełni zautomatyzowane. Działa według ustalonego algorytmu, którego zadaniem jest analiza rytmu serca oraz prowadzi użytkownika – krok po kroku – przez procedurę bezpiecznej defibrylacji. Poszkodowanemu może pomóc nawet osoba bez wykształcenia czy przeszkolenia medycznego.

W Poczcie Polskiej defibrylatory AED kilka lat temu zostały zamontowane w sortowniach przesyłek, czyli w miejscach, w których pracują setki, a czasem tysiące osób i które znajdują się w lokalizacjach (przedmieścia lub miejscowości podmiejskie), do których dojazd służb medycznych może być wydłużony. Od niedawna defibrylatory znajdują się także w największych placówkach pocztowych. Te najczęściej zlokalizowane są w centrach miast, przez które przewijają się tłumy mieszkańców i turyści.

Pierwsze defibrylatory AED Poczta Polska zamontowała w sortowniach w Białymstoku, Bydgoszczy (Lisi Ogon), Ełku, Gorzowie Wielkopolskim, Kielcach, Poznaniu (Komorniki), Krakowie, Koszalinie, Łodzi, Olsztynie, Ostrowcu Wielkopolskim, Pruszczu Gdańskim, Rzeszowie (Rudna Mała), Szczecinie, Warszawie, Włocławku, Wrocławiu, Zabrzu i Zielonej Górze. W ostatnim czasie urządzenia pojawiły się w placówkach pocztowych: UP Białystok 1, UP Bydgoszcz 1, UP Gdańsk 50, UP Katowice 1, UP Kielce 1, UP Kraków 53, UP Lublin 1, UP Opole 1, UP Poznań 2, UP Rzeszów 2, UP Szczecin 2, UP Toruń 1, UP Warszawa 1, UP Wrocław 32, UP Włocławek 1, UP Łódź 40 oraz w nowej podwarszawskiej sortowni (Ciemne k. Radzymina). Defibrylator – z inicjatywny Urzędu Miasta w Mońkach (woj. podlaskie) – pojawi się także w zlokalizowanej w tej miejscowości placówce pocztowej.

Korzystanie z defibrylatora jest bardzo proste, ale o wiele chętniej i z większą otwartością korzystają z niego osoby, które przeszły kurs pierwszej pomocy przedmedycznej z użyciem AED. Poczta Polska od kilku lat szkoli pracowników w tym zakresie. W ubiegłym roku, na terenie całego kraju, przeprowadzonych zostało co najmniej kilkadziesiąt szkoleń otwartych i zamkniętych. Zostały one zorganizowane m.in. w czasie corocznego wydarzenia „Tydzień Bezpieczeństwa”. Szkolenia są organizowane zgodnie z indywidualnym zapotrzebowaniem poszczególnych zespołów. W dowolnym momencie mogą o nie zawnioskować ich przełożeni.

Pilotażowo w dwóch dużych sortowniach Poczta Polska uruchomiła także punkty medyczne, wyposażone w sprzęt niezbędny do udzielenia pierwszej pomocy osobom poszkodowanym.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.