Poczta Polska: kolejny rekord nadanych przesyłek padł w miniony poniedziałek
600 tys. przesyłek obsłużyła w miniony poniedziałek Poczta Polska. To wzrost aż o 40% w porównaniu do listopadowych poniedziałków.
To już ostatnie dni na to, by nadane przesyłki trafiły do adresatów przed Świętami Bożego Narodzenia. Szansa na doręczenie przez kuriera Poczty Polskiej jest jeszcze w sobotę, dzień przed Wigilią. Ponadto dzięki stale rozwijającej się sieci click&collect paczkę nadaną w Poczcie Polskiej można odebrać w jednym z blisko 7 tys. punktów: stacjach paliw PKN Orlen, kioskach i salonikach RUCH-u, a w Warszawie i na terenie województwa mazowieckiego również w sklepach Żabka i Freshmarket.
Liczba przesyłek nadawanych w okresie przedświątecznym przez klientów Poczty Polskiej wzrosła w tym roku o kilkadziesiąt procent w porównaniu do 2016 roku. Do przedświątecznego szczytu paczkowego Poczta przygotowywała się odpowiednio wcześniej. Zatrudniono ponad 1300 pracowników sezonowych do sortowni oraz placówek pocztowych, oraz ok. 500 kurierów w całej Polsce.
Całodobowe centrum monitoringu Poczty Polskiej na bieżąco koordynuje pracę logistyki pocztowej. Największy ruch odnotowuje w poniedziałki. – Zazwyczaj nasi klienci w weekendy mają wolne, mogą spokojnie poprzeglądać oferty sklepów internetowych. W poniedziałki przesyłki są nadawane – wyjaśnia Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej – Na podsumowanie szczytu jest jeszcze za wcześnie, ale już teraz można powiedzieć, że sprawdziły się wszystkie prognozy i w tym roku przedświąteczny handel internetowy cieszył się dużo większą popularnością niż w ostatnich latach.
Komentarz: Prof. Arkadiusz Kawa, Katedra Logistyki i Transportu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Wyniki operatorów pocztowo-kurierskich potwierdzają, że szczyt paczkowy w tym roku znowu będzie rekordowy. Sprzyjają temu przede wszystkim zakupy przedświąteczne, które coraz częściej robimy w sklepach internetowych. Tak jest po prostu wygodniej, szybciej i taniej. Handel elektroniczny od dłuższego czasu jest motorem napędowym branży pocztowo-kurierskiej. Pod jego wpływem firmy rozwijają sieć punktów nadań i odbioru, narzędzia do zmiany terminu i miejsca dostawy oraz specjalne oferty, np. usługi przedpłacone. W 2016 roku liczba przesyłek pochodząca z zamówień internetowych wyniosła ok. 180 mln szt., a w tym roku przekroczy 200 mln szt. W dużym stopniu przyczyni się do tego obecny szczyt paczkowy.