Sortownia_ Poczta Polska (5).jpg Sortownia_ Poczta Polska (5).jpg

Poczta Polska: kolejny rekord nadanych przesyłek padł w miniony poniedziałek

600 tys. przesyłek obsłużyła w miniony poniedziałek Poczta Polska. To wzrost aż o 40% w porównaniu do listopadowych poniedziałków.  

To już ostatnie dni na to, by nadane przesyłki trafiły do adresatów przed Świętami Bożego Narodzenia. Szansa na doręczenie przez kuriera Poczty Polskiej jest jeszcze w sobotę, dzień przed Wigilią. Ponadto dzięki stale rozwijającej się sieci click&collect paczkę nadaną w Poczcie Polskiej można odebrać w jednym z blisko 7 tys. punktów: stacjach paliw PKN Orlen, kioskach i salonikach  RUCH-u, a w Warszawie i na terenie województwa mazowieckiego również w sklepach Żabka i Freshmarket. 

Liczba przesyłek nadawanych w okresie przedświątecznym przez klientów Poczty Polskiej wzrosła w tym roku o kilkadziesiąt procent w porównaniu do 2016 roku. Do przedświątecznego szczytu paczkowego Poczta przygotowywała się  odpowiednio wcześniej. Zatrudniono ponad 1300 pracowników sezonowych do sortowni oraz placówek pocztowych, oraz ok. 500 kurierów w całej Polsce.  

Całodobowe centrum monitoringu Poczty Polskiej na bieżąco koordynuje pracę logistyki pocztowej. Największy ruch odnotowuje w poniedziałki. – Zazwyczaj nasi klienci w weekendy mają wolne, mogą spokojnie poprzeglądać oferty sklepów internetowych. W poniedziałki przesyłki są nadawane – wyjaśnia Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej –   Na podsumowanie szczytu jest jeszcze za wcześnie, ale już teraz można powiedzieć, że sprawdziły się wszystkie prognozy i w tym roku przedświąteczny handel internetowy cieszył się dużo większą popularnością niż w ostatnich latach.  

Komentarz: Prof. Arkadiusz Kawa, Katedra Logistyki i Transportu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu 

Wyniki operatorów pocztowo-kurierskich potwierdzają, że szczyt paczkowy w tym roku znowu będzie rekordowy. Sprzyjają temu przede wszystkim zakupy przedświąteczne, które coraz częściej robimy w sklepach internetowych. Tak jest po prostu wygodniej, szybciej i taniej. Handel elektroniczny od dłuższego czasu jest motorem napędowym branży pocztowo-kurierskiej. Pod jego wpływem firmy rozwijają sieć punktów nadań i odbioru, narzędzia do zmiany terminu i miejsca dostawy oraz specjalne oferty, np. usługi przedpłacone. W 2016 roku liczba przesyłek pochodząca z zamówień internetowych wyniosła ok. 180 mln szt., a w tym roku przekroczy 200 mln szt. W dużym stopniu przyczyni się do tego obecny szczyt paczkowy.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.