Poczta Polska: Klienci odbiorą przesyłki paczkowe w kioskach i salonikach sieci RUCH
Poczta Polska i RUCH zawarły umowę na odbiór przesyłek w ogólnopolskiej sieci kiosków RUCH. Klienci Poczty Polskiej dzięki temu będą mieli do dyspozycji blisko 7 tysięcy punktów odbioru paczek. To największa sieć click & collect w Polsce.
Poczta Polska, oprócz dostaw kurierskich „door to door”, oferuje w 4100 placówkach pocztowych usługę „Odbiór w Punkcie” przesyłek paczkowych lub kurierskich. W ubiegłym roku do tej sieci dołączyło także 1000 stacji paliw Orlen, które wydają przesyłki Poczty Polskiej. Obecna umowa z siecią RUCH na obsługę wydawania paczek w blisko 1700 kioskach i salonikach znacząco zwiększa potencjał do korzystania z usług paczkowych operatora narodowego.
Od listopada br. sklepy internetowe, platformy do e-handlu i klienci biznesowi będą mogli nadawać paczki w Poczcie Polskiej z opcją odbioru w kioskach i salonikach RUCH. Prawie 1700 nowych lokalizacji w sieci Poczty Polskiej zwiększy eKupującym możliwości wygodnego odbioru produktów zakupionych online. Ponad 95 proc. punktów RUCH jest czynnych w soboty, a blisko 19 proc. również w niedziele. Paczki w kioskach i salonikach RUCH będą czekały na odbiór do 7 dni, a klienci zostaną poinformowani o czekającej przesyłce sms-em. Zakres usług objętych umową z RUCH obejmuje najpopularniejsze usługi paczkowe Poczty Polskiej: Paczka24 i Paczka48, Pocztex Kurier48, Pocztex Ekspres24.
– Klienci chcą mieć jak najwięcej dogodnych dla siebie miejsc do odbioru ezakupów. Dlatego naszym głównym celem w segmencie eCommerce jest zapewnienie jeszcze większej liczby punktów odbioru przesyłek. Systematycznie poszerzamy naszą sieć o punkty partnerów biznesowych. Chcemy już w 2017 roku mieć 10 tys. takich punktów. Obecna umowa z RUCH-em będzie miała także skutki biznesowe, bo zakładamy zwiększenie liczby paczek obsługiwanych przez Pocztę, dzięki konkurencyjnej ofercie dla e-sklepów, którym zależy na jak najwygodniejszej formie dostaw dla swoich klientów. – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.
Znaczącą przewagą rynkową sieci utworzonej z placówek Poczty Polskiej, stacji Orlen i kiosków i saloników RUCH są lokalizacje punktów dostępnych na terenie całego kraju, zarówno na obszarach miejskich, jak też wiejskich, gdzie inni operatorzy nie oferują swoich usług. – Śledzimy ogólnoświatowe trendy i widzimy, że podobne rozwiązania rozwijają wszyscy operatorzy zorientowani na eCommerce – tworzą placówki własne, partnerskie oraz urządzenia samoobsługowe – mówi Grzegorz Kurdziel.
– Umowa z Pocztą Polską wpisuje się w strategię rozwoju RUCH S.A., która staje się nowoczesną firmą usługową. Świadcząc usługi pocztowo-kurierskie, wykorzystujemy potencjał rozbudowanej sieci punktów własnych, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Wdrażając usługę dla klientów Poczty Polskiej, RUCH S.A.bazował na doświadczeniu i kompetencjach operacyjnych rozwiniętych podczas procesu wprowadzania usług własnych – dodaje Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Zarządu RUCH.
Jak działa usługa „Odbiór w punkcie”
Usługa polega na możliwości odebrania zamówienia internetowego w wybranym punkcie odbioru, w dogodnym momencie i czasie, bez konieczności oczekiwania na przyjazd kuriera. 80% przesyłek dociera do punktów odbioru następnego dnia roboczego pod chwili nadania, zaś maksymalny czas oczekiwania na przesyłkę to dwa dni robocze.
Każda przesyłka jest ubezpieczona do 1000 zł. Klient jest informowany kilkukrotnie o losach przesyłki np. wiadomościami smsowymi – w momencie nadania przez sklep internetowy, dotarcia przesyłki do punktu oraz po 3 dniach od dotarcia przesyłki do punktu. Klient może też śledzić status przesyłki online na stronach www. Przesyłka jest przechowywana 7 dni.
W dogodnym miejscu i czasie
75% kupujących w internecie skorzystało w ostatnich 6 miesiącach z usług polegających na odbiorze przesyłki w punkcie. Użytkownicy firm kurierskich oceniają „Odbiór w Punkcie” jako usługę wiarygodną, unikatową (w porównaniu do usług firm kurierskich). Użytkownicy usług firm kurierskich doceniają tę usługę przede wszystkim za możliwość odbioru paczki w dowolnym miejscu i czasie (co nie jest oferowane w ramach klasycznych usług firmy kurierskiej), ale również ze względu na fakt, że 80% przesyłek jest dostarczanych następnego dnia.
(n: 550 osób, które robią zakupy w internecie, przynajmniej raz na miesiąc, badania Ipsos, 2015 r.).