Poczta Polska: już prawie milion transakcji kartami w placówkach pocztowych
Z końcem października Poczta Polska zakończyła instalację terminali do płatności kartą w ponad 4600 placówkach sieci własnej. Klienci Poczty mogą płacić kartami Visa i Mastercard za zakupione towary oraz skorzystać z wielu innych usług realizowanych za pomocą wielofunkcyjnych terminali POS.
Bezpieczne płatności kartami
We wszystkich placówkach sieci własnej Poczty Polskiej zostały zainstalowane nowoczesne terminale płatnicze. Wdrożenie objęło łącznie ponad 4600 placówek, w których zainstalowano blisko 8000 terminali POS. Partnerem wdrożenia było wyłonione w przetargu konsorcjum PKO Banku Polskiego i firmy eService, która jest największym agentem rozliczeniowym w Polsce.
Klienci Poczty Polskiej mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). Z tytułu dokonywanych w placówkach transakcji kartami Poczta Polska nie pobiera od klientów żadnych dodatkowych opłat czy prowizji.
Cenione udogodnienie
Udostępnienie płatności bezgotówkowych to większy komfort korzystania z usług pocztowych a dla Poczty możliwość szybszej obsługi klientów co będzie szczególnie istotne w okresie przedświątecznego wzmożonego ruchu zakupowego.
„Nasi klienci z dużym zadowolenie przyjęli możliwość płatności kartami. Z tygodnia na tydzień notujemy coraz większe wolumeny transakcji kartami. Dodatkowe możliwości pocztowych terminali POS jak na przykład możliwość wypłaty gotówki to szczególnie cenione udogodnienie przez mieszkańców mniejszych miejscowości gdzie jest brak bankomatów czy bankowej placówki.” – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Dodatkowe usługi
Terminale POS zainstalowane w pocztowych placówkach oprócz płatności kartą zapewniają także możliwość świadczenia dodatkowych usług takich jak np.: doładowania telefonów komórkowych, wypłata gotówki - co może być szczególnie istotne dla mieszkańców mniejszych miejscowości, dla których placówka pocztowa jest bliższa i wygodniejsza niż bankomat czy cashback (wypłata gotówki przy okazji zakupów).
Komentarz do sugestii portalu cashless dotyczących prowizji
W odniesieniu do opublikowanych w dniach 24-25.11 artykułów, w tym materiału portalu cahless.pl o niby niewłaściwym kodzie transakcji płatniczych przekazywanych przez Pocztę i w konsekwencji naliczanej z tego tytułu przez Bank prowizji informujemy, że Poczta Polska wraz z agentem rozliczeniowym oraz organizacją płatniczą zbadała dokładnie sytuację opisaną w ww. artykule. Wyjaśniamy, że agent rozliczeniowy wykorzystuje właściwy kod MCC do realizacji transakcji płatniczych w placówkach pocztowych. W oparciu o ten sam kod, agent rozliczeniowy procesuje miesięcznie ok. 100 tys. transakcji płatniczych u innych niż Poczta akceptantów. Transakcje te są traktowane przez banki jako transakcje bezgotówkowe i nie powinny być obciążane prowizją dla klienta. Przedmiotowa kwestia została potwierdzona przez agenta rozliczeniowego i organizację płatniczą.
Klienci, którzy zostali obciążeni przez Bank prowizją z tytułu płatności kartą w Poczcie Polskiej powinni przedmiotową kwestię zgłaszać do swojego banku.