barometr swiateczny PP barometr swiateczny PP

Poczta Polska: już prawie 45 proc. więcej paczek

W minionym tygodniu (2-8 grudnia) Barometr Świąteczny Poczty Polskiej osiągnął poziom 144,67 proc., co oznacza, że Polacy wysłali o prawie 45 proc. więcej paczek, niż zwykle.

Barometr Świąteczny Poczty Polskiej – wskaźnik mierzący poziom gorączki świątecznej osiągnął 144,67 proc. Bieżący odczyt jest znacząco wyższy od odczytu z analogicznego okresu roku poprzedniego, który wyniósł 129,34 proc. Niewiele już też brakuje mu do rekordowego odczytu z zeszłego roku – 150,67 proc. To pokazuje, że świąteczna gorączka ma znacznie wyższą temperaturę, niż rok temu.

Wpływ na wzrost liczby nadawanych paczek miał także przypadający 2 grudnia Dzień Darmowej Dostawy. W ramach tej akcji klienci prawie 2,5 tys. sklepów internetowych mogli uzyskać bezpłatną dostawę towaru bez względu na wartość zakupów i sposób zapłaty.

– Z okazji Dnia Darmowej Dostawy zaobserwowaliśmy dodatkowy, sięgający 10 proc., wzrost liczby wysłanych paczek. To oznacza, że Polacy chętnie skorzystali z możliwości robienia zakupów z bezpłatną wysyłką. Chętnie też wybierali Pocztę Polską, jako najlepszego dostawcę zakupionych towarów – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor odpowiadający w Poczcie Polskiej za usługi paczkowo-kurierskie.

Odczyty Barometru Świątecznego Poczty Polskiej są publikowane raz w tygodniu w okresie od 27 listopada do dnia 24 grudnia 2013 r. na stronie barometrswiateczny.pl

Barometr Świąteczny Poczty Polskiej to wyrażony w procentach stosunek liczby wszystkich paczek wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej w danym tygodniu do średniej przeciętnej liczby paczek wysłanych tygodniowo w okresie od 1 lutego do 31 października. Przykładowo: jeśli barometr pokazuje wartość 150%, to liczba wysłanych w tygodniu paczek przekracza średnią liczbę paczek wysłanych tygodniowo od 1 lutego do 31 października o 50%. Do barometru wliczane są wszystkie paczki pocztowej krajowe i zagraniczne, oraz przesyłki kurierskie Pocztex i EMS nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.

Załączniki

 barometr swiateczny PP.jpg

barometr swiateczny PP.jpg

jpg 136,4 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.