PP 1 PP 1

Poczta Polska: już 300 tys. wniosków o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego i blisko 30 tys. sprzedanych urządzeń

Polacy wykazują niesłabnące zainteresowanie uzyskaniem dofinansowania do zakupu odbiornika cyfrowego, odwiedzając w tym celu placówki Poczty Polskiej. Tylko od 19 maja br. goście urzędów pocztowych i filii złożyli blisko 150 tysięcy kolejnych wniosków. Ponadto, dzięki możliwości zakupu dekoderów w placówkach Spółki, od 10 maja br. Klienci kupili ponad 27 tysięcy dekoderów.

Blisko 300 tysięcy Klientów odwiedziło placówki w Poczcie Polskiej w celu uzyskania bonu na dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego. Spółka uruchomiła obsługę wniosków 21 marca br., w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Dofinansowanie do zakupu odbiorników cyfrowych uzależnione jest od rodzaju odbiornika i wynosi 250 zł w przypadku telewizora i 100 zł w przypadku dekodera. Zakup odbiorników jest możliwy już w ponad 2600 punktów sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce.

Zawnioskowanie o świadczenie na zakup odbiornika cyfrowego możliwe jest albo przez Internet, za pośrednictwem strony albo w placówkach Poczty Polskiej, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Zdecydowanie najpopularniejszym wśród Polaków sposobem na uzyskanie świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego, umożliwiającego odbiór telewizji naziemnej w wersji DVB-T2/HEVC, jest wizyta w urzędzie pocztowym albo jego filii.

Placówki pocztowe to pierwszy wybór Polaków, którzy pragną uzyskać dofinansowanie do zakupu odbiornika cyfrowego. Wielu Klientów pytało naszych pracowników o możliwość zakupu dekodera na miejscu. Wyszliśmy naprzeciw tym oczekiwaniom i wprowadziliśmy takie urządzenie do oferty. Dzięki temu rozwiązaniu Klienci mogą od ręki załatwić całą sprawę – uzyskać bon i zakupić dekoder, bez konieczności odwiedzania innych sklepów – zaznacza Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

W Polsce przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC odbywa się regionalnie, w czterech etapach. Pierwsze przełączenia rozpoczęły się 28 marca br. w województwach dolnośląskim i lubuskim. Ostatnie przełączenie nastąpi 27 czerwca br. w północno-wschodniej część kraju  i obejmie województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, mazowieckie i lubelskie.

Załączniki

PP 1

PP 1

png 782,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.