grafika Poczta jest Kobietą grafika Poczta jest Kobietą

Poczta Polska jest kobietą: więcej kobiet wśród pocztowców

Poczta Polska jest kobietą. I to nie tylko z nazwy. Kobiety stanowią 55,5% całej załogi. Najwięcej pań pracuje w: obszarze sprzedaży (obsługując klientów w placówkach), jako listonoszki, pozyskując kluczowych klientów i wspierając sprzedaż w służbach administracyjnych.

W Poczcie Polskiej pracuje ponad 55 tys. osób, z czego ponad 30 tys. to kobiety. Najwięcej z nich pracuje w szeroko rozumianej sprzedaży, ale firma zatrudnia więcej kobiet niż mężczyzn także w obszarach finansów i księgowości, HR, marketingu i promocji, logistyki gotówki, reklamacji oraz wsparcia operacyjnego. Więcej kobiet niż mężczyzn będzie również pracować na nowym stanowisku Naczelnik Rejonu, gdzie będą kierować kilkudziesięcioma placówkami pocztowymi.

Kobiety są również obecne w Zarządzie i Radzie Nadzorczej Spółki. W Zarządzie Joanna Drozd pełni funkcję Wiceprezes ds. Zasobów Ludzkich, a w siedmioosobowej Radzie Nadzorczej Poczty Polskiej większość stanowią kobiety.

Panie wiążą się z firmą na dłużej, pracując średnio ponad 18 lat. Dłuższy staż pracy niż mężczyźni kobiety mają m.in. na stanowiskach kierowniczych w placówkach pocztowych. Może to wynikać z faktu, że w Poczcie Polskiej powszechne są rekrutacje wewnętrzne. Wiele osób zaczynało pracę jako listonosze czy pracownicy obsługi klienta, by później awansować na stanowiska dyrektorskie czy kierownicze. Dłużej w Poczcie Polskiej pracują zaś mężczyźni zatrudnieni na stanowiskach listonoszy, kierowców i pracowników ochrony.

Analiza geograficzna pokazuje, że Poczta Polska zatrudnia znacząco więcej kobiet niż mężczyzn w województwach śląskim i mazowieckim. W pozostałych województwach różnice są niewielkie - na korzyść jednej lub drugiej płci. Panie wiążą się z firmą na dłużej niż mężczyźni w województwach podlaskim i śląskim, a na krócej w województwach warmińsko-mazurskim, dolnośląskim, lubuskim i świętokrzyskim.

- Dziękuję wszystkim Kobietom pracującym w Poczcie Polskiej. Na co dzień, ale zwłaszcza w trudnym dla spółki czasie transformacji, spokój, empatia i profesjonalizm wnoszony przez Was jest szczególnie potrzebny. Wszystkiego najlepszego! – mówi prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz.

Według danych GUS na koniec lipca 2024 roku liczba pracujących w gospodarce narodowej wyniosła 15,1 mln osób, z czego kobiety stanowiły około 47,2%, czyli 7,12 mln osób. Poczta Polska jest dumna z faktu, iż przyczynia się do równoważenia tych proporcji.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.