BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT

Poczta Polska jest gotowa na rozszerzenie obowiązku e-Doręczeń od 1 kwietnia

1 kwietnia 2025 r. wprowadzony zostaje obowiązek korzystania z systemu e-Doręczeń dla przedsiębiorstw zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym przed początkiem bieżącego roku. Program rozszerzenia obowiązku e-Doręczeń, którego gospodarzem jest Ministerstwo Cyfryzacji z Ministerstwem Rozwoju i Technologii, ma na celu digitalizację korespondencji firmowej, zwiększenie jej bezpieczeństwa i efektywności oraz obniżenie kosztów.

E-Doręczenia to innowacyjna usługa, która umożliwia bezpieczną wysyłkę, odbiór i przechowywanie korespondencji w formie elektronicznej. Dzięki statusowi usługi zaufania, e-Doręczenia oferują gwarancję pewności skutków prawnych równoważną z tradycyjnym listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Od 1 stycznia br. obowiązek posiadania skrzynek do e-Doręczeń oraz nadawania tak korespondencji obejmuje instytucje publiczne i zawody zaufania publicznego.

Kluczowy termin

Już od 1 kwietnia 2025 r. obowiązek korzystania z e-Doręczeń obejmie firmy zarejestrowane w KRS do końca zeszłego roku. Oznacza to kilkaset tysięcy nowych użytkowników systemu.

Poczta Polska jako operator systemu jest gotowa na utrzymanie sprawnego działania usługi, przy większej liczbie użytkowników systemu. Dotychczasowe doświadczenia są pozytywne, a skala problemów marginalna, zważywszy, że liczba nadanych przesyłek przekracza już 7 milionów.

Zatem korzystanie z e-Doręczeń można rozpocząć już dziś.

Korzyści z e-Doręczeń

1. Bezpieczeństwo i tajemnica korespondencji, zapewniona dzięki jednoznacznej identyfikacji nadawcy i adresata oraz zastosowaniu zaawansowanej technologii szyfrowania.

2. Integralność danych: gwarancja, że przesyłane informacje pozostaną niezmienione i nienaruszone.

3. Dowody nadania i odbioru: wiadomości wysyłane z adresu do e-Doręczeń zawierają niezbędne dowody, uznawane przez instytucje państwowe.

4. Dostęp do informacji: ułatwione zarządzanie korespondencją dzięki dostępowi do daty i czasu wysłania oraz otrzymania wiadomości, jak i historii korespondencji.

Jak rozpocząć korzystanie z e-Doręczeń?

Proces wdrożenia usługi e-Doręczeń dla przedsiębiorców jest prosty i intuicyjny. Pierwszym krokiem jest założenie adresu do e-Doręczeń (AED) poprzez złożenie wniosku na platformie Biznes.gov.pl (link: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/ou709). Po aktywacji adresu przedsiębiorca uzyskuje dostęp do darmowej skrzynki do e-Doręczeń, która umożliwia pełne zarządzanie korespondencją elektroniczną. Operatorem systemu jest Poczta Polska.

Początek końca papierowego awizo

E-Doręczenia przynoszą szereg korzyści dla przedsiębiorstw, w tym znaczącą oszczędność czasu oraz redukcję kosztów związanych z tradycyjną wysyłką korespondencji. Dodatkowo system zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa danych i ułatwia zarządzanie dokumentacją firmową.

Więcej informacji na temat e-Doręczeń oraz szczegółów związanych z wdrożeniem usługi znajdą Państwo na stronie Biznes.gov.pl oraz na infolinii Poczty Polskiej pod numerem (+48) 438 420 600.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.