Poczta Polska: Inspekcja Pracy zarejestrowała nowy zakładowy układ zbiorowy pracy

Okręgowy Inspektor Pracy w Warszawie zarejestrował nowy układ zbiorowy pracy dla pracowników Poczty Polskiej. Dokument ten wraz z nowym regulaminem premiowania wprowadza nowy, motywacyjny system wynagrodzeń, którego najważniejszym celem jest premiowanie efektywności i skutecznej realizacji zadań. Poczta Polska pozostaje jednocześnie pracodawcą społecznie odpowiedzialnym preferującym zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.

Rejestracja w PIP była ostatnim elementem potrzebnym by rozpocząć wprowadzanie tego systemu. Nowy ZUZP wchodzi w życie z dniem 1 lipca br. i dotyczy to nowo zatrudnianych pracowników. W przypadku osób już pracujących w Spółce niezbędna jest zmiana dotychczasowych warunków umów o pracę.

Dobry tydzień dla Poczty

To kolejna dobra wiadomość dla Poczty Polskiej po tym jak otrzymaliśmy oficjalne już potwierdzenie naszego zwycięstwa w konkursie na operatora wyznaczonego. Rejestracja nowego sytemu płac w Państwowej Inspekcji Pracy da nam niezbędna narzędzia by skutecznie walczyć o rynek – powiedział Jerzy Jóźkowiak, Prezes Poczty Polskiej. – Ten sukces nie byłby możliwy bez dialogu prowadzonego wewnątrz firmy i bez zaangażowania partnerów społecznych i pracowników Poczty – dodał Jerzy Jóźkowiak.

Poczta będzie nagradzać skuteczność i efektywność pracowników

Podpisane porozumienie, które zakłada m.in. wynagradzanie za efekty, oznacza, że Poczta Polska ma już wszystkie atuty niezbędne do sprostania oczekiwaniom rynku. Dla spółki to strategiczny krok w kierunku stworzenia systemowych możliwości reagowania na zmiany rynkowe i umocnienia dotychczasowej pozycji w segmencie listowym, rosnących rynkach paczek, usług bankowo – ubezpieczeniowych oraz korespondencji cyfrowej. Największa sieć usług pocztowych w Polsce gotowa jest na wykonywanie ambitnych zadań.

Solidarność od początku uczestniczyła aktywnie w dialogu z pracodawcą. Każdy dialog wymaga od obu stron zaufania - to w końcu długa, trudna droga do celu. Podpisaliśmy Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy, ponieważ uznaliśmy wypracowany przez nas ostateczny konsensus za korzystny dla pracowników i to było dla nas najważniejsze. Teraz przed nami kolejny cel: tak wykorzystać zmiany w firmie, by przewrócić Pocztowcom należyty poziom wynagrodzeń – komentuje Bogumił Nowicki, Przewodniczący Organizacji Międzyzakładowej NSZZ „Solidarność” Pracowników Poczty Polskiej.

Nowy ZUZP to rozwiązanie łączące zarówno potrzeby pracowników dążących do utrzymania historycznie uzasadnionych uprawnień jak i wymogi nowoczesnego pracodawcy. Utrzymano ważne z punktu widzenia pracowników dodatki stażowe i premię roczną.
Cieszymy się, że w drodze negocjacji udało nam się zachować przywileje dla pracowników, którzy od wielu lata pracują w Spółce. Chcemy, żeby Poczta się zmieniała, ale te zmiany nie powinny nikogo wykluczać. Myślę, że udało nam się wypracować dokument, który satysfakcjonuje obie strony – mówi Krzysztof Fidelis, Przewodniczący Ogólnopolskiego Związku Zawodowego „Straż Pocztowa”.

Zasiadając do negocjacji, mieliśmy na uwadze dobro pracowników i całej firmy. Zależało nam na tym, żeby dostrzeżono nurt zmian w Poczcie. Zmian współtworzonych ze stroną społeczną. Dziś wiemy już, że Poczta Polska została operatorem wyznaczonym - to pierwsza dobra jaskółka zmian. Czekamy na kolejne – mówi Sławomir Redmer, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Poczty.

Strategiczny kompromis

– Pracownicy Poczty Polskiej udowodnili, że potrafią wspólnie osiągać strategiczne cele. Jednym z nich jest bez wątpienia rozsądny kompromis w sprawie nowego systemu płac. Dzięki niemu firma będzie mogła znacznie lepiej sprostać wyzwaniom konkurencji pozostając jednocześnie wiarygodnym i stabilnym pracodawcą, respektującym zapisy kodeksu pracy i zatrudniającym w oparciu o umowy o pracę – podkreślił Andrzej Halicki, Minister Administracji i Cyfryzacji.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.