PP_1.jpg PP_1.jpg

Poczta Polska i WCBKT S.A. uruchomiły nowe linie technologiczne na Okęciu

W lipcu br. zakończył się proces uruchomienia dwóch linii technologicznych Cargo w obiektach Poczty Polskiej na terenie Portu Lotniczego Okęcie we współpracy z Wojskowym Centralnym Biurem Konstrukcyjno-Technologicznym S.A. Wielkość ładunku pocztowego przechodzącego przez warszawskie lotnisko wynosi 15 tys. ton w skali roku.

Linie technologiczne zostały zaprojektowane wspólnie przez Pocztę Polską i WCBKT S.A. Realizacja dostawy i montażu spoczywała na WCBKT S.A. Linia technologiczna Cargo składa się z systemu stelaży stałych oraz mobilnych i służy do obsługi, formowania oraz rozformowania palet i kontenerów lotniczych podczas załadunku i rozładunku przesyłek. Konstrukcja linii to zestaw stelaży rolkowych i kołowych do palet lotniczych, specjalistycznego wózka trzywidłowego do ich transportu oraz przyczep do przewozu palet lotniczych po płycie lotniska. Wykorzystanie tych linii przyczyni się do poprawy jakości oraz bezpieczeństwa realizowanych procesów dystrybucji przesyłek lotniczych.

Inwestycja pozwoli na sprawną obsługę przesyłek zagranicznych. Zakup ten zbiegł się z przeprowadzką do nowej siedziby naszego działu zajmującego się wymianą ładunków lotniczych. Dzięki zaangażowaniu WCBKT S.A. w ten projekt, dostawa i montaż zaprojektowanych linii technologicznych odbyła się bardzo szybko tj. niespełna 3 miesiące od daty podpisania umowy  – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Dział Wymiany Ładunków Lotniczych Poczty Polskiej zajmuje się ekspediowaniem i przyjmowaniem ładunków pocztowych kierowanych drogą lotniczą, pośredniczy również w tranzycie międzynarodowym poczty – w ramach umowy z jednym z przewoźników lotniczych. Poczta lotnicza przewożona jest w specjalistycznych kontenerach, na paletach lotniczych oraz luzem na przyczepach. Pracownicy Poczty Polskiej przeprowadzają kontrolę bezpieczeństwa przesyłek, a następnie transportują przyczepy lub wózki z kontenerami, paletami po płycie lotniska do samolotów.

Część ładunków dostarczanych z lotnisk zagranicznych dostarczana jest również drogą lądową do warszawskiej sortowni. Zaprojektowane przez WCBKT S.A. linie zostały zainstalowane również w tej lokalizacji, gdzie będą służyły do sprawnego opracowywania ładunków międzynarodowych.

WCBKT S.A. od wielu lat opracowuje, produkuje i dostarcza urządzenia naziemnej obsługi statków powietrznych. Ostatnio Spółka specjalizuje się także w opracowaniu i dostawie kompleksowego wyposażenia hangarowo – lotniskowego zarówno na rynek wojskowy, jak i na rynek cywilny w kraju i za granicą.

W związku z wciąż postępującym rozwojem transportu powietrznego i samochodowego w Polsce, WCBKT S.A. stawia na dodatkową specjalność,  jaką obok urządzeń do obsługi wszystkich typów statków powietrznych użytkowanych w SZ RP, a także samolotów cywilnych, jest wyposażanie hangarowo-lotniskowe w tym m.in.  linie technologiczne do terminali Cargo – mówi Piotr Kisiel, prezes Zarządu WCBKT S.A.

W związku z rozbudową Portu Lotniczego Okęcie wszystkie działania realizowane przez Pocztę Polską zostały przeniesione do nowo wyremontowanej hali na terenie LS Cargo Park tuż przy lotnisku, o powierzchni ponad 1,5 tys. m2. Wielkość ładunku pocztowego przechodzącego przez tę jednostkę wynosi 15 tys. ton w skali roku.

Załączniki

PP_1.jpg

PP_1.jpg

jpg 182,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.