Poczta Polska i Oracle zacieśniają współpracę

Poczta Polska oraz Oracle Sp. z o.o. podpisały list intencyjny w sprawie współpracy oraz wymiany doświadczeń technologicznych i podnoszenia kompetencji w zakresie  tworzenia oprogramowania, w tym systemów zarządzania bazami danych.

Przedmiotem współpracy Poczty Polskiej i Oracle jest wymiana doświadczeń z zakresu budowy oraz funkcjonowania systemów informatycznych, wspólne realizowanie prac rozwojowo-badawczych oraz transfer wiedzy dotyczącej technologii Oracle używanej przez Pocztę Polską. Intencją obu przedsiębiorstw jest wzajemne przekazywanie doświadczeń, które umożliwi Poczcie Polskiej budowę nowocześniejszych i bardziej optymalnych rozwiązań IT.

–  W Poczcie Polskiej część najważniejszych systemów IT opiera się o technologię Oracle – mówi Tomasz Jeruzalski,  dyrektor zarządzający Pionem Informatyki i Telekomunikacji  Poczty Polskiej –  Wieloletnia współpraca oraz szereg posiadanych przez Pocztę Polską zaawansowanych technologii informatycznych Oracle, powoduje konieczność ciągłego rozwoju kompetencji pracowników IT, poznawania nowych rozwiązań, wsparcia przy rozwiązywaniu złożonych problemów i definiowaniu przyszłej architektury nowych rozwiązań.

Podpisanie listu intencyjnego ma przyczynić się do rozwoju systemów informatycznych obu spółek, wymiany wiedzy oraz podnoszenia kompetencji informatycznych. W związku ze zmieniającymi się technologiami informatycznymi Poczta Polska na bieżąco powinna mieć dostęp do wiedzy w tym zakresie. Postanowienia listu intencyjnego będą obowiązywać przez 2 lata.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.