e-Gazele Biznesu.  e-Gazele Biznesu.

Poczta Polska i Mastercard partnerami e-handlu. Najlepsi na polskim rynku nagrodzeni

W ramach kolejnej edycji  rankingu e-Gazel Biznesu, Poczta Polska i Mastercard nagrodziły  najbardziej dynamiczne małe i średnie przedsiębiorstwa wyspecjalizowane w handlu w internecie.  Zakupione u nich towary trafiły do klientów przede wszystkim za pośrednictwem Poczty Polskiej i Pocztexu (52%), zaś wśród metod płatności udostępnianych przez sprzedawców dużą popularnością cieszą się karty płatnicze.

O tytuł e-Gazeli Biznesu walczyły firmy zajmujące się handlem w internecie, które w 2016 roku osiągnęły zyski i odnotowały wzrost przychodów w latach 2016-2017. Z rankingu wykluczono przedsiębiorstwa, które w ubiegłym roku osiągnęły przychód przekraczający 100 mln zł oraz podmioty, których przychód w 2017 r. był niższy niż 50 tys. zł. W badaniu wzięły udział małe i średnie przedsiębiorstwa, które prowadzą działalność e-commerce. W zdecydowanej większości są to firmy z wyłącznie polskim kapitałem, które zatrudniają od 2 do 50 osób. W swojej ofercie mają głównie: wyposażenie dla domu i ogrodu, artykuły dla dzieci, artykuły biurowe oraz odzież, obuwie i kosmetyki. 

Jak wynika z badania 27% e-sklepów wysyła miesięcznie od 100 do 500 paczek, 16% – powyżej 500 sztuk, 16% – 1–2 tysiące, zaś 31% – powyżej 2 tysięcy przesyłek miesięcznie.

Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o. wynika,  że ponad połowa e-sklepów wybiera usługi oferowane przez Pocztę Polską. To dla nas z jednej strony powód do zadowolenia, zaś z drugiej zobowiązanie do podjęcia większych wysiłków na rzecz rozwoju tego segmentu naszych usług – mówi członek Zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel.

Jednym z elementów zapewnienia najlepszego procesu zakupu w e-commerce jest udostępnienie wygodnych i bezpiecznych opcji płatności. Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego wśród e-Gazel, już drugą najpopularniejszą metodą płatności (zaraz za przelewami) oferowaną przez sprzedawców są karty (92%). Ta forma jest udostępniana ze względu na wygodę klientów (95%), chęć spełnienia ich oczekiwań (75%), bezpieczeństwo transakcji (44%) czy też krótki czas oczekiwania na pieniądze (21%). Według najnowszych danych Narodowego Banku Polskiego, w ciągu ostatnich dwóch lat liczba transakcji kartowych w internecie wzrosła o 107%, a ich wartość osiągnęła 3,3 mld zł w II kw. 2019 r.

Co więcej, już ¾ firm z rankingu e-Gazel udostępnia swoim klientom płatność za pomocą tzw. portfeli mobilnych, w których dzięki technologii tokenizacji, konsumenci mogą bezpiecznie zapisać swoje karty płatnicze, aby przy kolejnych zakupach płacić nimi bez potrzeby każdorazowego wpisywania danych karty.

Polacy doceniają zakupy online za wygodę, a płatność, będąca zawsze ostatnim etapem całego procesu, powinna być jak najszybsza i wygodna, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Sprzedawcy internetowi stoją dzisiaj przed dużym wyzwaniem sprostania oczekiwaniom zaawansowanych cyfrowo polskich konsumentów, którzy coraz częściej swoje zakupy robią już na urządzeniach mobilnych. Nagrodzone w konkursie e-Gazel firmy dobrze odpowiadają na to wyzwanie i stanowią punkt odniesienia dla pozostałych firm działających w branży e-commerce – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w polskim oddziale Mastercard Europe.

Wśród laureatów Rankingu e-Gazele Biznesu znalazła się m.in. firma: Domator.24 produkująca i sprzedająca meble metalowe oraz fotele biurowe i gambitowe, Szumisie – producent zabawek dla dzieci, Manuel Caffe oferujący ekspresy oraz akcesoria do parzenia kawy, a także Pracownia Dekoracji AKATJA, która specjalizuje się w artykułach do dekoracji domów. W sumie na liście laureatów znalazło się 16 firm – zwycięzców z poszczególnych województw. 

Poczta Polska jest najchętniej wybieranym operatorem logistycznym w Polsce, który oferuje szeroki wachlarz usług dla e-commerce (m.in. usługi z zakresu marketingu bezpośredniego, usługi bankowe, ubezpieczeniowe, eZwroty, sprzedaż wysyłkowa oraz logistyka gotówki). Jak wynika z badania, ponad połowa e-sklepów wybiera usługi kurierskie Pocztex i usługi paczkowe Poczty Polskiej. 1/3 e-sklepów wysyła miesięcznie od 100 do 500 paczek, zaś 17% - powyżej 500 sztuk i także 17% powyżej -  dwóch tysięcy.

Dzięki globalnej sieci przetwarzania płatności, posiadacze kart Mastercard mogą w sposób bezpieczny i wygodny płacić zarówno w polskim, jak i zagranicznym e-commerce. Ponadto firma dostarcza rozwiązanie autoryzacji transakcji, w tym te biometryczne, takie jak Mastercard Identity Check Mobile, eliminujące konieczność zapamiętywania haseł, co znacznie przyspiesza proces płatności przy jednoczesnym zwiększeniu jego bezpieczeństwa. Z badania Mastercard wynika, że już niemal połowa konsumentów (47%) chciałaby potwierdzać transakcje w sposób biometryczny, a odcisk palca postrzegają jako bezpieczniejszą metodę autoryzacji niż jednorazowe kody SMS.

Ranking e-Gazele Biznesu jest organizowany przez „Puls Biznesu”. Jego autorem jest Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.

Załączniki

e-Gazele Biznesu

e-Gazele Biznesu

jpg 3,6 MB Pobierz
e-Gazele Biznesu.

e-Gazele Biznesu.

jpg 3,6 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.