Pocztowy dar Pocztowy dar
CSR

Poczta Polska i klienci przekazali potrzebującym dary o wartości ponad 2,2 mln zł

Od listopada do końca grudnia 2022 roku w placówkach pocztowych trwały zbiórki darów dla potrzebujących. Prowadziła je fundacja Poczty Polskiej „Pocztowy Dar” we współpracy z innymi, lokalnymi inicjatywami dobroczynnymi. Do potrzebujących trafiło wsparcie o wartości ponad 2,2 mln zł. To o 200 tys. więcej niż rok wcześniej.

Akcje zbiórek prowadzonych w placówkach poczty mają długą tradycję. W ostatniej ogólnopolskiej akcji wzięły udział niemal wszystkie urzędy pocztowe i ich filie. W placówkach ustawiono kosze, do których klienci i pracownicy mogli wrzucać zakupione wcześniej przedmioty: książki, gry, zabawki, artykuły piśmiennicze, artykuły galanteryjne czy słodycze.

Dary trafiły głównie do podopiecznych placówek opiekuńczo – wychowawczych,  rodzinnych domów dziecka, świetlic środowiskowych, hospicjów, domów opieki społecznej, ośrodków szkolno-wychowawczych, a także do pacjentów na oddziałach kardiologicznych, kardiochirurgicznych, transplantologicznych czy rodzin w trudnej sytuacji materialnej.

Koordynatorem akcji była Fundacja „Pocztowy Dar”, którą wspierały m.in. Fundacja „Inicjatywa”, Zachodniopomorska Fundacja Pomocy Rodzinie „Tęcza Serc”, Fundacja „Happy Kids”, Fundacja „Serduszko”, Fundacja „Stacja 6” oraz Fundacja Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu.

Zbiórki w placówkach pocztowych to nie jedyna akcja pomocowa, organizowana w okresie świątecznym przez Pocztę Polską. Po raz czwarty korporacyjna fundacja Spółki wraz z pocztowcami zorganizowała akcję „Pocztowa Gwiazdka”. W ramach tej inicjatywy wsparcie trafiło do pocztowych rodzin, znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej – osobom, które nie mogą pracować ze względu na bardzo zły stan zdrowia, wychowują chore, często niepełnosprawne dzieci albo zajmują się nimi samotnie po tragicznej śmierci współmałżonka lub opiekuna. Beneficjentów akcji wskazują lokalne jednostki HR. W tym roku dary o wartości ponad 150 tys. trafiły do wielu rodzin. Zakup najpotrzebniejszych przedmiotów został sfinansowany w minionych latach m.in. z 1% przekazanego podatku.

Zgodnie z filozofią akcji każda rodzina, wskazana jako wymagająca wsparcia, musi je otrzymać. Osoby, które wymagają większej pomocy, mogą się o nią ubiegać w ramach programów zdrowotnych Fundacji „Pocztowy Dar” oraz Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Co najmniej kilka razy w roku Poczta Polska przeprowadza także zbiórki wśród pracowników – na operacje, zabiegi, sprzęt medyczny – dla chorych pocztowców. Zawsze spotykają się one z bardzo dużym odzewem.

Poczta Polska i pocztowa fundacja pomogły także podopiecznym Szkoły Specjalnej im. Poczty Polskiej w Skawinie. W tym roku ufundowane zostały upominki mikołajkowe dla wszystkich dzieci oraz nagrody w organizowanym dla podopiecznych konkursie kolęd.

W ramach inicjatyw oddolnych świąteczne akcje charytatywne wspierają także pocztowcy. Wielu z pracowników Spółki od lat wspiera m.in. projekt „Szlachetna Paczka”. Pocztowcy przygotowują paczki i angażują się w inicjatywę jako wolontariusze. Wielu pracowników poczty włącza się również w działania pomocowe Caritas Polska, uczestnicząc m.in. w kiermaszach organizowanych przez tę instytucję.

Załączniki

Pocztowy dar

Pocztowy dar

jpg 70,4 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.